Min udlejer har fået afslag fra boligforeningen
Min udlejer har fået afslag fra boligforeningen
Jeg er flyttet i en lejlighed i Sverige og har i dag modtaget et brev fra boligforeningen, hvor der står at de har givet afslag på udlejningen af lejligheden :S
Jeg har stadig ikke fået mit svenske personnummer og er bange for at jeg ikke kommer til det, da min udlejer har fået afslag. Kan Skatteverket nægte at give mig personnummer pga. det?
Hvis jeg alligevel kan få mit personnummer, skal vi søge op et opholdskort til min mand, når han kommer til Sverige med et visum.
Vil det være et problem for os, når vi søger opholdskort til min mand, når min udlejer har fået et afslag til udlejning af lejligheden?
Ays
Jeg har stadig ikke fået mit svenske personnummer og er bange for at jeg ikke kommer til det, da min udlejer har fået afslag. Kan Skatteverket nægte at give mig personnummer pga. det?
Hvis jeg alligevel kan få mit personnummer, skal vi søge op et opholdskort til min mand, når han kommer til Sverige med et visum.
Vil det være et problem for os, når vi søger opholdskort til min mand, når min udlejer har fået et afslag til udlejning af lejligheden?
Ays
Re: Min udlejer har fået afslag fra boligforeningen
Det er synd, at din udlejer ikke undersögte, om lejligheden kunne lejes ud, för du flyttede ind.
Det er ganske almindelig i Sverige, at boligforeninger kun vil acceptere udlejning i specielle tilfälde - f.eks. hvis ejeren skal arbejde i udlandet i en periode.
Det störste problem er vel, at du skal flytte og skal finde en anden bolig, som du skal flytte din adresse til. Du skal herefter give Skatteverket m.m. din nye adresse.
Det er ganske almindelig i Sverige, at boligforeninger kun vil acceptere udlejning i specielle tilfälde - f.eks. hvis ejeren skal arbejde i udlandet i en periode.
Det störste problem er vel, at du skal flytte og skal finde en anden bolig, som du skal flytte din adresse til. Du skal herefter give Skatteverket m.m. din nye adresse.
Ja, en ulovlig fremleje kan du ikke bruge til noget som helst. Du må ud på boligmarkedet og finde en anden bolig hurtigst muligt.
Så Skatteverket finder nok ud af det på en eller anden måde?
i mandags fik jeg et brev fra Skatteverket, hvor der står at de ønsker yderligere dokumentationer. Jeg har så taget en tur ind til dem og indgav de papir som de gerne vil have i dag.
Hvis de ikke opdager det og giver mig et personnummer vil dette være et problem for os, når vi søger opholdskort til min mand?
i mandags fik jeg et brev fra Skatteverket, hvor der står at de ønsker yderligere dokumentationer. Jeg har så taget en tur ind til dem og indgav de papir som de gerne vil have i dag.
Hvis de ikke opdager det og giver mig et personnummer vil dette være et problem for os, når vi søger opholdskort til min mand?
Jeg vil bare bo der indtil min mand kommer til Sverige med visum. Derefter bliver jeg nok nødt til at finde noget nyt så.
Bare jeg kan nå at få mit personnummer
Bare jeg kan nå at få mit personnummer
Skatteverket kan tage kontakt til bostadsrättföreningen for at få dokumenteret, om der er tale om en lovlig fremleje. Og så kan du naturligvis ikke få noget personnr., når du ikke kan folkeregistreres på adressen.
De fleste lejligheder i Sverige er andelsboliger. Og hvis de fleste boligforeninger kun giver lov til udlejning i specielle tilfælde, er det så ikke meget svært at leje en lejlighed i Sverige????
De fleste som gerne vil leje deres lejligheder er dem som har købt en bolig for at søge samiliesammenføring efter EU reglerne og vil derefter udleje deres lejligheder, når de har opnået et opholdskort for deres ægtefæller.
ays
De fleste som gerne vil leje deres lejligheder er dem som har købt en bolig for at søge samiliesammenføring efter EU reglerne og vil derefter udleje deres lejligheder, når de har opnået et opholdskort for deres ægtefæller.
ays
Det er jo forskelligt fra forening til forening. Derfor er det vigtigt lige at checke, at ejeren har foreningens godkendelse til at udleje.
Der findes også leje lejligheder - bl.a. gennem MKB.
Der findes også leje lejligheder - bl.a. gennem MKB.
Hvordan kommer jeg frem til siden hvor man kan se lejligheder som kan lejes.
Jeg er rigtig dårlig til svensk
Jeg er rigtig dårlig til svensk
Kig også i "Livet i Sverige" her på forum. Der er flere som tilbyder udlejning af lejligheder eller värelser og i toppen er der en guide til at finde lejlighed i SE.
Det hjælper også hvis man ikke lige søger bolig midt i Malmo ,men bevæger sig lidt uden for .
Hej igen
Nu er jeg blevet folkeregistreret i Sverige.
Jeg har i dag fået et brev fra Skatteverket hvor der øverst på højre siden står PERSONBEVIS. På dette brev står der også mit personnummer. Så nu går jeg udefra at jeg er registreret i det svenske system.
Jeg har også fundet en ny lejlighed, hvor jeg nu er flyttet. Brevet jeg har modtaget fra Skatteverket i dag er kommet til min gamle lejlighed og i det brev står der min gamle adresse.
Så jeg har også taget en tur til Skatteverket for at melde flytning til min ny lejlighed og der vil gå en uge før det bliver registeret sagde manden jeg har snakket med.
Vi skal snart søge visum til min mand, er der andre ting vi skal vente med eller kan vi søge nu, hvor jeg har fået mit personnummer?
Ays
Nu er jeg blevet folkeregistreret i Sverige.
Jeg har i dag fået et brev fra Skatteverket hvor der øverst på højre siden står PERSONBEVIS. På dette brev står der også mit personnummer. Så nu går jeg udefra at jeg er registreret i det svenske system.
Jeg har også fundet en ny lejlighed, hvor jeg nu er flyttet. Brevet jeg har modtaget fra Skatteverket i dag er kommet til min gamle lejlighed og i det brev står der min gamle adresse.
Så jeg har også taget en tur til Skatteverket for at melde flytning til min ny lejlighed og der vil gå en uge før det bliver registeret sagde manden jeg har snakket med.
Vi skal snart søge visum til min mand, er der andre ting vi skal vente med eller kan vi søge nu, hvor jeg har fået mit personnummer?
Ays
Det var vel nok heldigt at du alligevel fik personnr.
Så kan I søge visum med det samme.
Så kan I søge visum med det samme.
Ja, det synes jeg også
Jeg har tidligere boet i Sverige, så jeg har et ID kort som er gældende til 2015. Det kort kan jeg stadig bruge Ikke? Eller skal jeg søge et nyt ID kort?
Jeg har jo meldt flytning til min nye lejlighed og det vil tager 1 uge sagden manden.
Skal vi vente med at søge når det er på plads eller er det lige meget?
Ays
Jeg har tidligere boet i Sverige, så jeg har et ID kort som er gældende til 2015. Det kort kan jeg stadig bruge Ikke? Eller skal jeg søge et nyt ID kort?
Jeg har jo meldt flytning til min nye lejlighed og det vil tager 1 uge sagden manden.
Skal vi vente med at søge når det er på plads eller er det lige meget?
Ays