Løntilskud påvirker opholdstilladelse?

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
at2105

Løntilskud påvirker opholdstilladelse?

Indlæg af at2105 » 23.02.2012 23:46:02

Hej.

Min kone har opholdstilladelse i DK via EU-reglerne, hvilket betyder at hun ikke må modtage sociale ydelser. Min kone har fået tilbudt et løntilskudsjob. Men, er løntilskud sociale ydelser, og kan det påvirke hendes opholdstilladelse? Det er kommunen som kommer til at betale løntilskuddet, for hun er ikke medlem af en a-kasse.

Jeg har søgt på forumet, og synes jeg får mange modstridende svar.

Tak på forhånd.

fundiver199

Re: Løntilskud påvirker opholdstilladelse?

Indlæg af fundiver199 » 24.02.2012 08:35:46

Nej et løntilskudsjob er ikke en social ydelse. Og forhåbentlig har du da ikke fundet "modstridende oplysninger" herom i ÆUG´s forum. Der er en ret grundig kvalitetskontrol, og hvis nogen giver forkerte informationer, bliver det altid korrigeret af andre. Hvis du mener, at der er indlæg, hvori man kan læse, at et løntilskudsjob er en social ydelse, så vil jeg bede dig om at poste et link til dem, så vi kan få dem slettet eller korrigeret.

Herudover vil jeg så også sige, at hvis man bruger forums søgefunktion, så skal man også lige huske at kigge på indlæggets dato. Og et indlæg fra 2007 har altså ikke samme troværdighed som et fra 2012, da lovgivningen jo kan være blevet lavet om mange gange siden da.

Besvar