hej alle
jeg har spurgt om et par ting herinde, med gode svar, har selv fundet lidt på nettet, og vil hermed fortælle vores historie.
sept 2010 min kæreste og hendes 2 børn kommer til dk fra letland
sept 2010 hun får deltid arbejde og får reg. bevis til hende og begge børn
dec 2010 hun bliver fyret, vi søger kontanthjælp hun bliver tildelt starthjælp, sagen bliver anket
marts 2011 statsforvaltningen pålægger hende og hendes bårn at forlade dk inden den 30 april
sagen bliver anket på stedet til US
aug 2011 US bede om en udtale fra os inden de vil afgøre sagen
aug 2011 pensionsstyrelsen bede hendes tilligere arbejdsgiver bekræfte hende timeantal som han gør 136 timer inden for 13 uger.samtidigt sendes et kopi til beskæftigelsesankenævnet i forb med vores klage over start hjælp
okt 2011 US tilkendegiver at hun har arbejdstagerstatus og beder statsforvaltningen om at revudrere sagen.
nov 2011 statsforvaltningen beder om en udtale fra os, jeg skrive bla. henvisninger til div eu domme.
dec 2011 anken vedr kontanthjælp kommer ud til vores fordel og hun får udbetalt det hun hat tilgode.
jan 2012 min kæreste får nyt reg. bivis pga af at hun sdom forsørger har ret til uanset om hun har midler til det at bliver i landet da hendes 2 børn er under uddannelse (folkeskole) samtidigt bliver hun tildelt kontanthjælp
så som det ser ud nu så kan hun blive for al tid da hun efter 5 års lovligt ophold vil få tilkendt permanent ophold.
tak til jer herinde, og spørg endelig hvisd i vil have mere afvide om dette forløb.
mvh
Sandfeldt
så lykkes det også for os
-
fundiver199
Re: så lykkes det også for os
Jamen tillykke med det. Man må vel sige, at I har formået at få det optimale ud af flere af EU-domstolens kendelser om både arbejdstagerstatus og børns rettigheder, og historien ville nok kunne få en del mennesker helt op i det røde felt, hvis den havnede i pressen.
Personligt ser jeg sådan på det, at det er fint, at din kæreste nu bor i Danmark, og så håber jeg selvfølgelig på, at hun på et tidspunkt finder sig et nyt job, så hun kan betale noget tilbage til det danske samfund og også selv få en mere indholdsrig tilværelse end at være på kontanthjælp.
Personligt ser jeg sådan på det, at det er fint, at din kæreste nu bor i Danmark, og så håber jeg selvfølgelig på, at hun på et tidspunkt finder sig et nyt job, så hun kan betale noget tilbage til det danske samfund og også selv få en mere indholdsrig tilværelse end at være på kontanthjælp.
Re: så lykkes det også for os
Hejfundiver199 skrev:Jamen tillykke med det. Man må vel sige, at I har formået at få det optimale ud af flere af EU-domstolens kendelser om både arbejdstagerstatus og børns rettigheder, og historien ville nok kunne få en del mennesker helt op i det røde felt, hvis den havnede i pressen.
Ja helt sikker skal hun ikke forblive på kontanthjælp, hun er pt i virksomhedspraktik og vi forventer at hun bliver ansat indenforde næste 3 mdr
der er intet ulovligt i det vi har lavet, men vi har bare sat os grundigt ind i eu dommene og der er der vel intet galt med
sandfeldt