Arbejde i Dk

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Kwesi

Arbejde i Dk

Indlæg af Kwesi » 18.12.2011 17:55:36

Pas på med at flytte til udlandet og så beholde arbejdet i Dk. For 1 3/4 år siden flyttede jeg til Tyskland og et lillet år efter kom min Kone fra Ghana til mig under EU reglerne. Efter 1/2 år søgte vi om at flytte til Dk men det har vi fået afslag på med den begrundelse at jeg jo bare kunne have blevet boende i Dk da mit arbejde er der.

MSH

Re: Arbejde i Dk

Indlæg af MSH » 18.12.2011 19:08:58

Sikke noget sludder og vrøvl.

Du har som grænsegænger og person med tilstrækkelige midler samme ret til at vende tilbage til DK som almindelige arbejdstagere, der har arbejdet i et andet EU-land.

Umiddelbart lyder det som om der er sket en fejl i behandlingen af jeres sag. Hvis du er interesseret i at ÆUG kigger nærmere på hvilke muligheder i har for at påklage afgørelsen, er det måske en god ide at indscanne og sende afslaget fra US til ÆUG's rådgivning på:

raadgivning@aegteskabudengraenser.dk

MVH,

MSH.

fundiver199

Re: Arbejde i Dk

Indlæg af fundiver199 » 19.12.2011 05:06:53

Der er masser af danskere, hvis ægtefæller har fået opholdskort i Danmark efter EU-reglerne, efter at danskeren har boet i Sverige eller Tyskland som grænsegænger. Det er en fuldstændig rutinemæssig situation, og står vel for mindst 70-80% af de opholdskort, som der i Danmark udstedes til danske statsborgeres ægtefæller.

Så det må være noget andet, der er galt i denne sag. Som f.eks. at US mener, Kwesi kun har haft proformaadresse i Tyskland, og i virkeligheden har boet i Danmark hele tiden. Dette er den mest almindelige grund til afslag.

Som MSH skriver, kan ÆUG`s rådgivning hjælpe med at finde hoved og hale på sagen, hvis Kwesi scanner afslaget og sender det til:

raadgivning@aegteskabudengraenser.dk

Besvar