Arbejde i Dk
Arbejde i Dk
Pas på med at flytte til udlandet og så beholde arbejdet i Dk. For 1 3/4 år siden flyttede jeg til Tyskland og et lillet år efter kom min Kone fra Ghana til mig under EU reglerne. Efter 1/2 år søgte vi om at flytte til Dk men det har vi fået afslag på med den begrundelse at jeg jo bare kunne have blevet boende i Dk da mit arbejde er der.
Re: Arbejde i Dk
Sikke noget sludder og vrøvl.
Du har som grænsegænger og person med tilstrækkelige midler samme ret til at vende tilbage til DK som almindelige arbejdstagere, der har arbejdet i et andet EU-land.
Umiddelbart lyder det som om der er sket en fejl i behandlingen af jeres sag. Hvis du er interesseret i at ÆUG kigger nærmere på hvilke muligheder i har for at påklage afgørelsen, er det måske en god ide at indscanne og sende afslaget fra US til ÆUG's rådgivning på:
raadgivning@aegteskabudengraenser.dk
MVH,
MSH.
Du har som grænsegænger og person med tilstrækkelige midler samme ret til at vende tilbage til DK som almindelige arbejdstagere, der har arbejdet i et andet EU-land.
Umiddelbart lyder det som om der er sket en fejl i behandlingen af jeres sag. Hvis du er interesseret i at ÆUG kigger nærmere på hvilke muligheder i har for at påklage afgørelsen, er det måske en god ide at indscanne og sende afslaget fra US til ÆUG's rådgivning på:
MVH,
MSH.
-
fundiver199
Re: Arbejde i Dk
Der er masser af danskere, hvis ægtefæller har fået opholdskort i Danmark efter EU-reglerne, efter at danskeren har boet i Sverige eller Tyskland som grænsegænger. Det er en fuldstændig rutinemæssig situation, og står vel for mindst 70-80% af de opholdskort, som der i Danmark udstedes til danske statsborgeres ægtefæller.
Så det må være noget andet, der er galt i denne sag. Som f.eks. at US mener, Kwesi kun har haft proformaadresse i Tyskland, og i virkeligheden har boet i Danmark hele tiden. Dette er den mest almindelige grund til afslag.
Som MSH skriver, kan ÆUG`s rådgivning hjælpe med at finde hoved og hale på sagen, hvis Kwesi scanner afslaget og sender det til:
Så det må være noget andet, der er galt i denne sag. Som f.eks. at US mener, Kwesi kun har haft proformaadresse i Tyskland, og i virkeligheden har boet i Danmark hele tiden. Dette er den mest almindelige grund til afslag.
Som MSH skriver, kan ÆUG`s rådgivning hjælpe med at finde hoved og hale på sagen, hvis Kwesi scanner afslaget og sender det til: