Hej Allesammen.. Og ønsket om en GOD JUL !!
Jeg har et spørgsmaal vedrørende opholdskort..
Jeg skal giftes i DK i midten af Februar.. Og jeg er blevet tilbudt et rigtig godt arbejde i Sverige..Via en 36 maaneders kontrakt. Fri Bolig / Fri Bil / Forsikring etc..
Min kommende hustru vil gerne med, og vil have Schengen Visum inden rejsen til Sverige...
Hvad skal jeg gøre naar jeg kommer til Sverige med min hustru som da har Schengen Visa, og jeg har dokumenteret arbejde i mindst 36.maaneder ?
Tager det lang tid at faa et Opholdskort ?
Og skal hun eventuelt tilbage til Thailand imens Opholdskort sagen behandles ?
M.vh
Ziaky
Opholdskort til kommende Thai hustru.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Opholdskort til kommende Thai hustru.
Så snart du har fået dig selv registreret på Skatteverket og har fået dit personnummer, så søger I om opholdskort efter EU-reglerne til din hustru. Det må tage op til 6 mdr. at udstede, men tager dog sjældent så længe, når der er tale om en, der har arbejde i Sverige og klart opfylder alle krav.
Det koster ikke noget, og din hustru har ret til at opholde sig i Sverige mens hun venter på kortet. Det hun IKKE har lov til er at rejse rundt i andre Schengen- og EU-lande, når hendes visum er udløbet og hun endnu ikke har kortet. Dvs. hun må ikke smutte med på indkøb eller familiebesøg i DK, før kortet er i hænde.
Det koster ikke noget, og din hustru har ret til at opholde sig i Sverige mens hun venter på kortet. Det hun IKKE har lov til er at rejse rundt i andre Schengen- og EU-lande, når hendes visum er udløbet og hun endnu ikke har kortet. Dvs. hun må ikke smutte med på indkøb eller familiebesøg i DK, før kortet er i hænde.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG