Hjælp om dokumenterne er nok til DK

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
camillacelik

Hjælp om dokumenterne er nok til DK

Indlæg af camillacelik » 11.12.2011 19:39:10

Jeg har et spørgsmål jeg bor med min mand i sverige men der vi har boet de sidste 5 måneder er i en lejlighed vi skulle ha haft købt som vi "lejede" ulovligt faktisk inden købet , men havde adresse hos min veninde som boede på samme adresse faktisk samme blok :) bare et andet hus nr.
Vi har lavet en kontrakt hvor der står det er andra hand og alt det der men der er jo ikke stempel fra styrelsen? er der nogle der ved hvor meget de går op i det når vi nu har søgt for 1 måned siden opholdskort til Dk. vi har givet maaange andre dokumenter, faktisk rigtig mange. som bus / tog kort, video kort vores søns vuggestue osv osv osv.. vi har jo bare ikke rigtig husleje kvitteringer for de sidste 5 måneder, men de kan se pengene er overført på de udskrifter fra banken. jeg har ringet til US men de siger de ikke kigger helt vildt på det. men på vores generelle ophold. de fokusere ikke kun på en ting jo :)

Vores sags behandler hedder navn slettet af moderator er der nogle der har kendt / hørt noget om hendes beslutninger? :)

Moderators bemærkning: Man bedes venligst lade være med at debattere navngivne sagsbehandlere og deres afgørelser i ÆUG´s forum, da vi ikke ønsker at medvirke til at hænge nogen ud på et løst eller usagligt grundlag.

fundiver199

Re: Hjælp om dokumenterne er nok til DK

Indlæg af fundiver199 » 11.12.2011 23:55:07

Som du selv er nået frem til, så kigger US på helheden i jeres sag og ikke kun på en enkelt ting. Men hvis der kan være tvivl i sagen f.eks. pga. rodede boligforhold, så er det en god ide at blive boende i Sverige, til I har fået et svar fra US. Så sover I bedre om natten, og konsekvenserne er ikke så store, hvis det bliver et afslag. Foruden at din mand kan fortsætte med de ting, som han nu engang er startet på. Det kan han ikke så let, hvis han sidder i Danmark uden et dansk opholdskort.

Besvar