Hej ÆUG,
Jeg vil høre om nogen kan hjælpe mig?
Jeg har søgt opholdskort til min mand via Sverige løsning (EU) for 2 mdr siden. Vi har modtaget en kvittering på at de har modtaget vores ansøgning. Jeg vil høre om nogen ved om man kan rejse til Danmark og besøge familie med denne kvittering selvom min mands visum er udløbet??
Og vil høre om jeg skal registrer ham på skatteverket, at vi bor sammen han har nu opholdt sig siden vi har søgt opholdskort? Jeg er registret og fået cpr.nr ovs.
Sinem
Opholdskort efter EU
-
fundiver199
Re: Opholdskort efter EU
1) Kvitteringen kan ikke erstatte et visum.
2) I behøver ikke henvende jer til Skatteverket, før din mand har fået sit opholdskort.
2) I behøver ikke henvende jer til Skatteverket, før din mand har fået sit opholdskort.
Tak for svaret Fundiver199
Jeg havde bare hørt mange sige, at man kan tage afsted til DK på besøg uden en gyldig visum, og bare have kvittering på sig fra migrationsverket.
Jeg har fået oplyst at det tager i øjeblikket op til 6 mdr før man kan få opholdskort er der nogen som virkelig har ventet så langtid? Min mand keder sig virkelig meget der hjemme, han vil så gerne i skole eller arbejde og vi kender ikke rigtige nogen i Malmø..
Jeg havde bare hørt mange sige, at man kan tage afsted til DK på besøg uden en gyldig visum, og bare have kvittering på sig fra migrationsverket.
Jeg har fået oplyst at det tager i øjeblikket op til 6 mdr før man kan få opholdskort er der nogen som virkelig har ventet så langtid? Min mand keder sig virkelig meget der hjemme, han vil så gerne i skole eller arbejde og vi kender ikke rigtige nogen i Malmø..
Vi har faktisk ventet mere end 6 måneder. Og når vi ringer til Migrationsverket, så siger de: roligt, der er nogle der venter længere end I gør.