SF i Bulgarien?

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
In_Love

SF i Bulgarien?

Indlæg af In_Love » 01.09.2011 17:13:56

Jeg er førtidspensionist og har ikke mulighed for at forsørge min ægtefælde i langt de fleste EU. Tror dog det går i Bulgarien da in standard intægt er 1200kr/mdr og jeg får 7000 udbetalt i pension. Min ægtefælde er IKKE EUborger.

Men hvordan gør man i praksis. Jeg havde tænkt at tage derned til december og købe et hus kontant for en arv efter min far. Men så blev jeg bekymret for hvis vi nu ikke kunne få det opholdskort.

Kan man søge på forhånd, altså flere mdr inden man flytter derned. Kan man søge fra danmark. Det ville jo være lidt træls at ende med at købe et hus man så ikke må bo i eller ikke kan få sin mand med til.

Ville det være bedre at gifte sig, tage derned som turist og søge ophold og opholdskort. Så tage hjem og vente på svar og når vi har fået OK SÅ købe hus. Kan man søge om ophold når man bare er der som turist. Kan vi fx tage ned og kigge huse samtidigt med at søge ophold og så undlade at skrive under på noget FØR vi har fået ophold. ELler kan man kun søge hvis man har en Bulgarisk adresse.

Håber der er nogen der kan hjælpe

fundiver199

Re: SF i Bulgarien?

Indlæg af fundiver199 » 02.09.2011 01:20:14

Hvis du har formue, saa kan det ogsaa bruges til at opfylde kravet om at vaere "person med tilstraekkelige midler". Og selvom huspriserne sikkert er lavere i Bulgarien end Danmark, saa maa der vel vaere tale om en ikke helt ubetydelig sum, hvis den raekker til at koebe et hus.

Saa jeg vil da bestemt mene, at du saa rigeligt opfylder betingelserne om at vaere "person med tilstraekkelige midler" i et hvilket som helst EU-land. Du skal jo bare kunne sandsynliggoere, at det paagaeldende land ikke risikerer at faa jer som sociale klienter. Og det goer landet jo ikke, naar du har formue, som suppleret med din pension kan daekke jeres normale leveomkostninger i adskillige aar.

Besvar