Nu har jeg lige brug for second opinion - igen.
Situationen:
Vores fremlejede lejlighed i dk bliver ledig pr midt januar. (med en mulighed for forlængelse)
Vores lejlighed i sverige er ret fleksibel med leje tid.
Vi flyttede til Sverige for 1 mdr siden (25. juli) og skulle gerne få vores personnummer i næste uge, hvor efter vi søger midlertidig ophold på migrationsverket
Min umiddelbare plan.
Tage på 4 ugers ferie fra start december til start januar.
Opsige lejlighed i sverige pr start december ( således vi ikke betaler husleje mens vi er på ferie) til den tid have vi været der i godt 4 mdr
Opsige vores lejer i dk,så vores lejlighed er ledig pr start januar.
Men jeg ville stadig have adresse i sverige indtil januar
Mine spørgsmål:
1) Er der så noget i vejen for at tage på ferie i Filippinerne ( hendes hjemland) - Vi regner med at være væk i 4 uger. hen over jul og nytår.
Hvor lang tid tager det at søge om ophold i DK?
2) Er det smartest at søge om en forhånds godkendelse efter vi har boet der over i 3½ mdr, og så når vi kommer hjem så effektivisere den?
eller er det i det hele taget dumt at rejse på det tidspunkt ( hun vil bare gerne hjem til familien i højtiden
3) Den mere sikre er vel at vente med at gøre noget indtil vi kommer fra ferie.. og så blive boende i sverige mens vi søger... og så tage den mdr mere?
Ville bare gerne hjem hurtigst muligt uden at betale mere i husleje en nødvendigt
Håber på svar da jeg gerne vil bestille billeter i dag
Mark