Indenfor ganske kort tid smutter jeg en tur til Norge, alt er som sådan klappet og klart, dog er der et par spørgsmål som jeg bare ikke kan finde svar på, så håber der er nogen herinde der kan hjælpe.
Visum:
Planen er jo at madammen og jeg får fat i hendes opholdstilladelse i Norge, da vi jo ikke kan få det her i Danmark. I Norge har de en opholdstilladelse der siger, at den skal fornyes hvert år i 3 år for permanent opholdstiladelse, men er denne god nok til at hun kan få opholdstilladelse i Danmark gennem EØS?
----------------------------------
Egendomme/ting og sager:
Da jeg bor i en lejet lejlighed, skal jeg have fundet ud af hvordan jeg kan bevare denne hvis det er muligt, er der nogen der ved noget her om, for når vi tager til Norge og skal tilbage igen, så står vi jo på fuldkommen bar bund, og derfor ville det være rart hvis man kunne bevare lejligheden.
Jeg har snakket med boligselskabet, hvor jeg har spurgt dem omkring fremleje eller bare blot blive ved med at betale husleje trods for at jeg ikke bor der i et halvt års tid eller hvor lang tid det nu tager, men i følge regler kan det kun ske igennem en aftale og dokumentation for "udstationering" fra arbejdet i Danmark, så den gik vist ikke.
Derfor spørger jeg jer, om i har en eller anden ide om hvad der kan gøre her?
Ser frem til jeres velvidende svar som altid
De bedste hilsner.