Vende hjem til DK efter modtaget opholdskort i sverige

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Love88

Vende hjem til DK efter modtaget opholdskort i sverige

Indlæg af Love88 » 04.07.2011 11:53:34

Hej

den 1. februar søgte jeg opholdskort til min mand i sverige. Pga. stort arbejdspres på megrationsverket, har vi ikke modtaget endnu. Vi har dog fået at vide at vi nok snart skal få det, da de er gået i gang med vores sag. Vi valgte pga. den lange ventetid, at søge svensk personnummer, hvilket min mand fik 8. juni. Jeg har søgt opholdskort på det grundlag at jeg er SU-modtager, tager SU-lån, har et deltidsjob i DK, og har et beløb på svensk bankkonto. Mit spørgsmål handler om hvad der kræves af os hvis vi vil vende hjem til DK igen.

1. Hvor længe skal vi have boet her i sverige

2. Kan vi godt vende tilbage til Dk hvis jeg bliver ved med at modtage su og su-lån, eller skal jeg have et arbejde for at bevise at jeg er selvforsørger?

3. hvornår vil min mand opnå permanent opholdstilladelse i dk?

4. hvilke andre krav stilles der?

Jeg er desuden gravid og går på barsel den 1. november, vil det være et problem for at vende tilbage til dk, da jeg jo ikke kan arbejde når jeg er på barsel??

På forhånd tak

Besvar