Her sidder jeg og tænker lidt over, hvornår er de mon færdige med at tolke Zambrano dommen?
Og hvem gør egenlig det, US, Ministeriet for Flygtninge, Indvandrere og Integration eller nogle helt andre?
Hvor lang tid plejer det at tage at tolke en dom efter den er udkommet? Er der slet ingen frister?
Hvornår er regeringen mon færdige med at tolke zambrano dom?
-
fundiver199
Re: Hvornår er regeringen mon færdige med at tolke zambrano
Det er Ministeriet, der tolker. Fristen er vistnok 3 måneder, men er langt fra altid blevet overholdt. I nogle tilfælde er der gået op til 5 år, før Ministeriet har skrevet om en EU-dom på Nyidanmark.
Det får de dog ikke lov at slippe afsted med denne gang, bla. fordi Ombundsmanden med det samme udbad sig deres tolkning.
Men taktikken er helt klart at forhale tingene mest muligt, og i den aktuelle situation tror jeg næppe, at der kommer nogen tolkning før efter folketingsvalget, hvis det bliver udskrevet her før sommerferien.
Regeringen har således en helt åbenlys interesse i ikke at skulle diskutere det her med Dansk Folkeparti i medierne midt under en valgkamp.
Det får de dog ikke lov at slippe afsted med denne gang, bla. fordi Ombundsmanden med det samme udbad sig deres tolkning.
Men taktikken er helt klart at forhale tingene mest muligt, og i den aktuelle situation tror jeg næppe, at der kommer nogen tolkning før efter folketingsvalget, hvis det bliver udskrevet her før sommerferien.
Regeringen har således en helt åbenlys interesse i ikke at skulle diskutere det her med Dansk Folkeparti i medierne midt under en valgkamp.