Min nye mand
Jeg forklarede denne sagbehandler over for os, at vi gerne ville flytte til Sverige på EU regler, havde lejlighed, var gift og jeg pendlede frem og tilbage mellem dk og sv. og at vi begge søgte om personnumre. Jeg gav ham den seddel vi havde fået udleveret i skranken som vi have udfyldt, med os begge på sammen seddel. Så siger sagsbehandleren, at det kan vi ikke???? ..... Jeg vil tro jeg lignede en der lige havde set månen falde ned.. Det var jo ikke det jeg havde læst herinde.. Her blev det anbefalet at søge om personnr. til begge parter med det samme på skatteverket - af rigtig mange. Så det var ikke lige det svar jeg forventede at høre..
Sagsbehandleren forklarede, at vi kan kun søge om personnumre til mig. Han fortæller mig vidre, at man kun kan søge om personnumre til min mand, når jeg har modtaget mit personnumer og vi derefter har været igennem migrationsverket, for ansøgning om et opholdskort til min mand.
Envidre.. ændre han i min ansøgning, at det fremstår at det kun er mig der bor i lejligheden som enlig.. og ikke som jeg havde skrevet.. vi flytter sammen i lejligheden?? .. og han forklarede det med, at min mand ikke havde eller kunne ansøge personnummer...
Han tager kopi af vores begges pas, vores lejekontrakt og vielsesattest. Jeg spørger om han ikke skal bruge flere papir, da han skræller hele den store medbraget bunke af papir ned, til kun at være disse 3 dokuementer. Nej, svarede han, han havde hvad han skulle bruge!
Nu er mit spørgsmål.. har han lavet en fejl?..vi fik ingen kvitering for ansøgningen? Det skal også lige nævnes, at han i starten da vi satte os ved hans bor, var han var meget negativ.. dog bløde han op i samtalen og var ganske flink da vi tog afsked.
Men jeg og min mand er blevet forvirret... Vi vil blive rigtig glad, hvis der er nogen der vil give os en feedbak på dette, da vi rigtig gerne vil ha dette løst på den bedste måde..
..
Så er sagsbehandlerens procedure korrekt?
På forhånd tak og mange hilsner
Sweetriver