Kvittering for ansøgning - hvor længe går der?
Kvittering for ansøgning - hvor længe går der?
Min kone har søgt om opholdskort i DK for 13 dage siden, og vi har stadig intet hørt fra US. Vi bor stadig i Sverige.
Vi ville blive glade for at høre hvor længe andre i vores situation har ventet på brev,
Vi ville blive glade for at høre hvor længe andre i vores situation har ventet på brev,
Re: Kvittering for ansøgning - hvor længe går der?
Vi fik aldrig nogen kvittering blot et brev efter ca 2 mdr at min mand have fået opholdskort.
Vi bor også stadig i Sverige. Da vi tog ind til Udlændingeservice i mandags og søgte fik vi at vide, at vi ville få en kvittering om modtagelse af ansøgning efter en 3-4 uger. Og så fik min mand selvfølgelig også et stempel i sit pas med det samme.
Efter 3-4 uger modtager modtager du et brev hvor der står tak for ansøgning og at US mangler yderligere oplysninger fra dig.Så får du en liste af ting som du skal finde frem og indsende til dem.
Jeg afleverede EU ansøgning den 14 september 2010 og jeg venter stadig på svar,dvs jeg har ventet i 7 måneder indtil nu.Hver gang jeg ringer til min sagsbehandler får jeg vide at de har travlt og min sag står øverst på deres liste.Jeg er blevet lovet flere gange at de vil afslutte sagen hurtigst muligt,men det er sludder og vrøvl.
Jeg afleverede EU ansøgning den 14 september 2010 og jeg venter stadig på svar,dvs jeg har ventet i 7 måneder indtil nu.Hver gang jeg ringer til min sagsbehandler får jeg vide at de har travlt og min sag står øverst på deres liste.Jeg er blevet lovet flere gange at de vil afslutte sagen hurtigst muligt,men det er sludder og vrøvl.
7 måneder? Det er ganske enkelt ulovligt. Tag kontakt til SOLVIT med det samme, er mit forslag.
@rezalife; mange opever det du oplever, men ikke alle.
For nogle af os er det gået hurtigt og relativt smertefrit, som ovenfor anført,men jeg kan godt forstå du er fustreret efter så lang ventetid!
For nogle af os er det gået hurtigt og relativt smertefrit, som ovenfor anført,men jeg kan godt forstå du er fustreret efter så lang ventetid!
Vi ventede i 8 mdr før vi fik en afgørelsereza4life skrev:Efter 3-4 uger modtager modtager du et brev hvor der står tak for ansøgning og at US mangler yderligere oplysninger fra dig.Så får du en liste af ting som du skal finde frem og indsende til dem.
-
fundiver199
Så lange sagsbehandlingstider er klart urimelige. Men det skal så også siges, at de typisk opstår i sager, der er komplicerede og udgør grænsetilfælde. Ligger en sag helt klart til, at der skal gives tilladelse, eller ligger den helt klart til, at der skal gives afslag, så træffer US normalt deres afgørelser ganske hurtigt.
Så man kan godt selv gøre noget for at få en hurtig sagsbehandling. Nemlig sørge for at præsentere US for en ansøgning, hvor der ikke kan herske nogen form for tvivl om, at der skal gives tilladelse, fordi man er langt væk fra regelsættets grænser, og fordi sagen er fuldt oplyst fra start af. Som f.eks. krikris gjorde det.
Så man kan godt selv gøre noget for at få en hurtig sagsbehandling. Nemlig sørge for at præsentere US for en ansøgning, hvor der ikke kan herske nogen form for tvivl om, at der skal gives tilladelse, fordi man er langt væk fra regelsættets grænser, og fordi sagen er fuldt oplyst fra start af. Som f.eks. krikris gjorde det.
Vi fik ingen kvittering, men til gengæld har vi i dag modtaget et brev med teksten "Udlændingeservice giver dig opholdskort efter EU-reglerne". Det er dateret den 14. april, hvilket vil sige 13 dage efter indleveringen af ansøgningen. Ny rekord?
Vi er ret tilfredse med situationen!
Godt gået og ja nok ny dansk rekord!! 
Wooow, hvor er det dejligt at det gik så hurtigt og "smertefrit" med jer. Stort tillykkeThomas T skrev:Vi fik ingen kvittering, men til gengæld har vi i dag modtaget et brev med teksten "Udlændingeservice giver dig opholdskort efter EU-reglerne". Det er dateret den 14. april, hvilket vil sige 13 dage efter indleveringen af ansøgningen. Ny rekord?
Wauw!
Det er jo helt fantastisk! Tillykke!!!!
Det er jo helt fantastisk! Tillykke!!!!
Hej Thomas T - Hvad indleverede du/I af oplysninger og dokumentation, hvis man må spørge, siden det gik så nemt og hurtigt? Og hvor lang tid har I boet i Sverige?
Den information jeg har modtaget og fået af Udlændingeservice er, at de har et servicemål, som er 3 mdr. (ved fuldt oplyst sag med modtaget alle oplysninger), hvilket er et stort gummi servicemål, da de jo nemt kan udmelde, at de ikke har en fuldt oplyst sag med alle oplysninger, for der kan jo være mange informationer de mener, som bør være der eller mangler
Og reza4life, må jeg spørge ind til hvad du/I indleverede af oplysninger og dokumentation, siden der nu er gået 7 mdr? og hvor lang tid har I boet i Sverige?
mvh
Sven
Den information jeg har modtaget og fået af Udlændingeservice er, at de har et servicemål, som er 3 mdr. (ved fuldt oplyst sag med modtaget alle oplysninger), hvilket er et stort gummi servicemål, da de jo nemt kan udmelde, at de ikke har en fuldt oplyst sag med alle oplysninger, for der kan jo være mange informationer de mener, som bør være der eller mangler
Og reza4life, må jeg spørge ind til hvad du/I indleverede af oplysninger og dokumentation, siden der nu er gået 7 mdr? og hvor lang tid har I boet i Sverige?
mvh
Sven
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Mht. reza4life, så var et af hans problemer, at datteren blev ved at gå i sin danske børnehave, fordi han arbejdede i DK og kunne følge og hente hende der. Det medførte, at US tvivlede på at familien havde 'reelt ophold' i Sverige, og fik sagen til at trække ud.
Mht. Thomas T, så kan du ved at klikke på hans navn i et af hans egne indlæg få genvej til at læse alle hans. Så vidt jeg husker er han en af dem, der har lagt en 'opskrift' ud i et af sine indlæg.
Mht. Thomas T, så kan du ved at klikke på hans navn i et af hans egne indlæg få genvej til at læse alle hans. Så vidt jeg husker er han en af dem, der har lagt en 'opskrift' ud i et af sine indlæg.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG