Vi har en ansøgning klar om dansk opholdskort, men min kone har endnu ikke fået svensk opholdskort, og da hendes visum er udløbet har hun ikke mulighed for at rejse til DK.
Skal hun selv være tilstede når hendes del af ansøgningen indleveres? Det nemmeste er at jeg tager den med på Udlændingeservice når jeg indleverer min del, men vil de tage imod den uden at hun er der? Og hvis ikke, hvor skal hun så indlevere den?
Indlevering af ansøgning
Re: Indlevering af ansøgning
Prøv at spørge hos US. Mener at man bare kan sende ansøgningen med posten. Ellers er der jo også et dansk generalkonsulat i Malmø, som måske kan modtage ansøgningen.
Jeg tog chancen og tog forbi US i dag, og de modtog ansøgningen, så det kan man altså godt.
Jeg havde medbragt min kones pas og vores originale vielsesattest samt den originale oversættelse(som jo alt sammen også var vedlagt ansøgningen som kopi), og det var en god ide, for de skulle se dem.
Udover selve ansøgningen afleverede jeg følgende:
Jeg havde medbragt min kones pas og vores originale vielsesattest samt den originale oversættelse(som jo alt sammen også var vedlagt ansøgningen som kopi), og det var en god ide, for de skulle se dem.
Udover selve ansøgningen afleverede jeg følgende:
- Kopier af min kones pas, alle sider.
- Russisk vielsesattest, og en oversættelse til dansk.
- Lejekontrakt for lejlighed i Sverige, tidsubegrænset.
- Kvittering for overførsel af depositum på lejlighed.
- Kvitteringer for betalt husleje for december 2010, samt for januar, februar, marts og april 2011
- Brev om tilslutning til elnettet.
- Kvittering for betalt elregning 1. februar 2011.
- Anmeldelse af flytning til Sverige, med stempel fra Skatteverket i Landskrona.
- Brev fra Skatteverket angående komplettering i forbindelse med flyttemelding.
- Registerudskrifter fra Skatteverket modtaget i forbindelse med tildeling af personnummer, samt nyudskrevne personbeviser.
- Kvittering for indlevering af ansøgning om opholdskort i Sverige.
- Dokumenter for ophør af bopæl i Danmark, herunder opsigelse, fraflytningsregnskab, udflytningsrapport samt en email der bekræfter at mit lejemål ophører den 14. december 2010.
- Lejekontrakt for varevogn d. 8. december 2010, med udlandsforsikring, samt kopi af kvitteringer for passage af Øresundsbroen.
- Ansættelsesbrev samt brev om forlængelse frem til 30. juni 2011.
- Brev fra min nuværende chef, hvoraf det fremgår at jeg har mulighed for at forlænge min ansættelse med yderligere et år.
- Mine sidste 4 lønsedler.
- Kopi af pendlerkort fra og med 9. december til og med 12. april.
- Forsikringspolice, hemförsäkring(indboforsikring).
- Kvitteringer for betaling af internet og telefon, betalt 1. marts og 31. marts.
- Udskrift af samtalespecifikation fra 1. februar til 31. marts.
- Kontoudskrift fra konto i svensk bank.
- Udskrift af korttransaktioner for visakort tilknyttet svensk bankkonto.
- Kontoudskrift fra min danske konto, som viser mange kortkøb i Landskrona, samt 2 kontanthævninger i Landskrona.
- Udskrift over transaktioner på svensk mastercard, samt kvittering for betaling af regning for køb på kortet.
- Kvittering for møbelkøb i Ikea, samt for hjemtransport til svensk adresse.
- Breve til os begge vedr. tilknytning til lægehus.
- 3 forskellige dokumenter modtaget i forbindelse med sygehus- og jordemoderbesøg i forbindelse med graviditet.
- 2 recepter samt kvittering for køb af udskreven medicin.
- Kvittering for betaling af engelskkursus i Lund, Sverige.
Senest rettet af Thomas T 01.04.2011 17:59:16, rettet i alt 1 gang.
Ja det ligner meget de vi i sin tid vedlagde vores ansøgning i 2009. I ser ud til at kunne dokumnetere et lige så reelt ophold som vi havde