Hejsa.
Jeg flytter til Sverige her d. 15 Februar, og i slutningen af Februar kommer min kæreste og vi gifter os.
Lejligheden vi har fundet har vi skrevet kontrakt for 4 måneder og vi har den fra d. 1. Februar.
Jeg har fået arbejde i Rungsted, så jeg kommer til at arbejde i Danmark.
Mit spørgsmål er så:
Hvor længe SKAL vi minimun blive i Sverige før vi kan tage tilbage til DK??
Så vidt jeg kan se på ÆUG er 3 måneder nok, men jeg vil bare lige høre hvad I andre siger til det...
Jeg har så tænkt på at begynde at søge om det er ok at tage hende med tilbage til DK efter 3 måneder, og så har vi en måned til at få styr på alle de forskellige ting. Er det nok med en måned??
Dem på mit nuværende arbejde har lovet mig arbejde når jeg kommer tilbage, så derfor vil de gerne vide hvor langt tid de skal vente på mig...
M.v.h.
Paw Offersen
Varrighed i Sverige
Re: Varrighed i Sverige
Du skal opholde dig mindst 10 uger i Sverige og derefter når du søger tilbage til Danmark kan der være op til 6 måneders behandlingstid før du får svar, så held og lykke 
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Når du er grænsegænger, dvs arbejder i DK, så skal du i hvert fald IKKE skynde dig tilbage til DK, der er en meget grundig og mistænksom sagsbehandling af især grænsegængere. Sørg for at du kan dokumentere din pendling, uanset hvordan den foregår, husk at åbne bankkonto, gemme alle kvitteringer, foretage jævnlige indkøb i Sverige med visakort, køb svensk taletidskort osv., alt der kan bruges til at dokumentere 'reelt ophold'.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
TeamPlayer9
Super..
Tak for det. Vi venter så længe vi kan i Sverige
M.v.h.
Paw Offersen
Tak for det. Vi venter så længe vi kan i Sverige
M.v.h.