Hvor lang tid efter vielsen må man vende tilbage til DK?

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Kajka
Geografisk sted: Sønderjylland

Hvor lang tid efter vielsen må man vende tilbage til DK?

Indlæg af Kajka » 21.11.2010 13:01:31

Hej,
Jeg håber I kan hjælpe. Jeg bor i øjeblikket i Tyskland og når min kæreste kommer hertil bliver vi gift og så skal vi tilbage til DK og søge familiesammenføring efter EU regler.
Jeg vil spørge, hvor langt tid efter vielsen må vi vende tilbage til DK? Så vidt jeg ved er der ikke er noget krav eller regler. Jeg har virkelig læst hvad der er af information på nettet og her på ÆUG men jeg er usikker på hvordan håndtering af min sag kan blive. Et det ok at vi vender tilbage til DK 1 uge efter vielsen? Det eneste jeg ved er at min kæreste skal have tilsluttet sig mig mens jeg bor i et andet EU land og her skal vi have etableret et reelt slægtskab/samliv. Grunden til at jeg spørger er at jeg kun skal bo i Flensborg det der er nødvendigt, men jeg vil også gerne være på den sikre side.
Jeg har boet Flensborg i 5 måneder nu og jeg arbejder i DK. Min kærest er ikke kommet her endnu pga lang ventetid på udrejsetilladelse fra sit land.
Jeg er frameldt den danske folkeregister, har fast ophold i DE, har tysk bank, sygesikring, tidsubegrænset lejekontrakt, kvitteringer for betalt depositum, husleje, vand, varme, internet.
Jeg håber at høre fra jer
Kajka

skaanebo

Re: Hvor lang tid efter vielsen må man vende tilbage til DK?

Indlæg af skaanebo » 21.11.2010 13:07:23

Jeg ville vente med at flytte, indtil din kæreste har været hos dig i en uge eller to, og I er blevet gift. Jeg ville også sørge for at indlevere en ansøgning om opholdskort for hende hos de tyske myndigheder, også selv om I kort efter flytter videre til Danmark.

Besvar