Hej min kone er kommet til Sverige, og nu skal vi til at søge ophold, jeg har mine sidste 9 måneders regnskab jeg har også realt ophold i sverige, hvor længe tror I det tager før jeg får min ophold? Hvis jeg bliver så uheldig og mister mit arbejde, mister min kone så også sit ophold? Hvor længe efter kan vi flytte til Dk, når min kone får sit opholdskort? Kan vi også rejse rundt når hun har fået sit ophold?
Venlig hilsen
Omar
Hvorfor er der ingen der svar på mit emne?
Venlig hilsen
Omar..
Hvorfor er der ingen der svar?
Re: Hvorfor er der ingen der svar?
Hej Omar,
er du EU borger?
er du EU borger?
Omar, du finder svar på alle dine spørgsmål under www.aegteskabudengraenser.dk/jegvil - der er mange andre, der har stillet præcis de samme spørgsmål tidligere.
Det er vel ikke dig, der søger om ophold, men din kone? Og Migrationsverket må være op til 6 måneder om at udstede et opholdskort til hende.talal skrev:Hej min kone er kommet til Sverige, og nu skal vi til at søge ophold, jeg har mine sidste 9 måneders regnskab jeg har også realt ophold i sverige, hvor længe tror I det tager før jeg får min ophold?
De første 3-6 måneder (eller i hvert fald indtil hun får sit opholdskort), skal I klare jer selv økonomisk. Derefter kan I godt søge om socialhjælp, men din kones opholdskort kan blive inddraget, hvis Migrationsverket efter en konkret vurdering finder, at I udgør en urimelig byrde for samfundet.talal skrev: Hvis jeg bliver så uheldig og mister mit arbejde, mister min kone så også sit ophold?
I kan flytte videre til Danmark, når du har boet mindst 10 uger i Sverige.talal skrev: Hvor længe efter kan vi flytte til Dk, når min kone får sit opholdskort?
I kan rejse rundt i hele Sverige, mens sagen om et opholdskort er under behandling, men din kone må ikke rejse til Danmark uden at have et gyldigt visum eller et opholdskort. Når hun så har fået sit opholdskort, kan I også rejse rundt i hele Schengen-området i op til 90 dage ad gangen.talal skrev:Kan vi også rejse rundt når hun har fået sit ophold?
Som sagt falder dine spørgsmål under kategorien ofte stillede spørgsmål, så hvis du kigger dig lidt omkring her på siden, så finder du faktisk også svar på dem.