selvforsørgende i Tyskland

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
klm

selvforsørgende i Tyskland

Indlæg af klm » 11.11.2010 21:45:45

Hej

Fra "ofte stillede spørgsmål om eu-reglerne":

"Du kan også opfylde kravet om at råde over tilstrækkelige midler ved at have formue, eller ved at nogen forpligter sig til at understøtte dig økonomisk. Det afgørende er således ikke, hvor dine midler kommer fra, men alene at du har dem."

Er der nogen der ved hvor mange penge der skal til for at det bliver godkendt som tilstrækkelige midler i Tyskland hvis man ikke skal i arbejde, mens man er bosat der?
Vi vil kun bosætte os der for at gøre brug af eu-reglerne.

Kim P. Nyberg
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: selvforsørgende i Tyskland

Indlæg af Kim P. Nyberg » 12.11.2010 09:32:17

Du skal som minimum have hvad der svarer til den laveste ydelse fra bistandskontoret i Tyskland hver måned. Har du det til rådighed, er kravet opfyldt.

Er du i Tyskland i f.eks. tre måneder ganger du månedsbeløbet med tre. Så har du det beløb, du skal have til rådighed for hele perioden du bor der.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 12.11.2010 10:19:58

Mindes at have læst noget om 800 euro. Prøv at søg her på forum, det har stået er sted.

klm

Indlæg af klm » 12.11.2010 11:05:27

Ok mange tak for svar.
Jeg kan ikke se andet end at jeg skal have hvad der svarer til minimumsydelsen i Tyskland.
Jeg vil mene at jeg råder over tilstrækkelige midler til at forsørge os. Havde sparet op til bankgarantien, men det er jo ikke aktuelt længere.

Min mand, og jeg, kommer til DK i slutningen af denne måned. Vil det kunne lade sig gøre at vi sammen tager til Tyskland og søger opholdskort, hvorefter det det kun er min mand der søger- og forhåbentligvis får- arbejde. Grunden til at jeg spørger er at vi har en datter på 6 mdr som jeg skal gå hjemme med indtil hun får en institutionsplads (men det regner jeg ikke med hun får inden vi vender tilbage til DK). Min mand er væstenlig bedre til tysk end jeg er, så derfor går jeg ud fra at han vil have nemmere ved at finde arbejde.
Vil det blive betragtet som reelt ophold?

Og lige en ting til: Skal man spille med åbne kort over for myndighederne og fortælle at vi kun er i tyskland for en kort periode. Eller skal vi lades som om vi er "kommet for at blive"?

Besvar