Hej
Er det muligt at leje en lejlighed i Danmark selvom jeg har en i Sverige og min mand har fået opholdskort der, sådan at jeg har to lejligheder?
Hvis ikke, er det så muligt at jeg alene har lejlighed i Danmark mens min mand fortsat bor i Sverige? Bortfalder hans opholdstilladelse hvis jeg flytter?
Mange tak for jeres hjælp!
Lejlighed i Danmark
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Lejlighed i Danmark
Du kan godt leje en lejlighed, eller 10 for den sags skyld, det der har betydning er, hvor du er folkeregistreret og om du kan antages at leve sammen med din ægtefælle.
Hvis din mands opholdstilladelse er givet på grundlag af jeres ægteskab vil den kunne bortfalde, hvis i flytter fra hinanden, men der er forskel på at ophæve samliv og at have 'dobbelt husførelse' pga. arbejde.
Noget andet du skal være opmærksom på er skatteforhold, medmindre du i forvejen er fuldt skattepligtig til DK.
Hvis din mands opholdstilladelse er givet på grundlag af jeres ægteskab vil den kunne bortfalde, hvis i flytter fra hinanden, men der er forskel på at ophæve samliv og at have 'dobbelt husførelse' pga. arbejde.
Noget andet du skal være opmærksom på er skatteforhold, medmindre du i forvejen er fuldt skattepligtig til DK.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG