Hej Forum.
Nu er det 2 maaneder siden at vi sögte om opholdstilladelse til min mand i Sverige, og desvaerre har vi ikke hört noget endnu.
Om en uge, altsaa naeste weekend har vi stor familie-kom-sammen i Tyskland, og det vil vi selvfölgelig rigtig gerne begge deltage i. Vi ved at min mand kun har ret til ophold i Sverige indtil han faar sit opholdskort bevilget, men vi kunne rigtig godt taenke os at vide, hvad den vaerste konsekvens ville vaere for os, hvis vi nu smuttede med til familieweekend og det blev opdaget?
Ville min mand bare blive sendt tilbage til Sverige eller hvordan?
Venlig hilsen Nanna og Neco
Et lille spörgsmaal fra os
Re: Et lille spörgsmaal fra os
Worst case scenario er vel, at tysk politi standser ham, smider ham i kachotten, giver ham en bøde og indrejseforbud og registrerer ham i SIS, fordi han opholder sig ulovligt i Tyskland, og sender ham på et fly hjem til der, hvor han kommer fra, hvilket IKKE er Sverige.
Hvis politiet er lidt mere medgørlige sender de ham til Sverige, men det kan I absolut ikke være sikre på, og det kræver også forudgående kontakt til svensk politi (og evt. dansk, hvis han skal rejse gennem Danmark på vejen), som skal give tilladelse til, at han vender retur til Sverige.
Kort sagt kan det give jer nogle kolossale problemer, hvis uheldet er ude.
Hvis politiet er lidt mere medgørlige sender de ham til Sverige, men det kan I absolut ikke være sikre på, og det kræver også forudgående kontakt til svensk politi (og evt. dansk, hvis han skal rejse gennem Danmark på vejen), som skal give tilladelse til, at han vender retur til Sverige.
Kort sagt kan det give jer nogle kolossale problemer, hvis uheldet er ude.