Jeg er født dansk, opvokset danske, har dansk pass og CPR-nummer og har familie i Danmark.
Men på grund af min fars arbejde, forlod vi Danmark, da jeg var meget ung.
Jeg vendte tilbage til Danmark et par gange, men aldrig længere end et år ad gangen. Jeg er nu 40 og er meldt "udrejst" fra og med 1993.
Jeg har boet det meste af mit liv i Afrika, men flyttede til Spanien med min mand for 2 år siden.
Jeg ejer fast ejendom her, og har bevis på det, men jeg har ingen beviser, at vi har arbejdet her.
Vi har delvist arbejdet og delvist levet af penge, som vi bragte med os fra Sydafrika.
Jeg vil nu flytte tilbage til Danmark for at være sammen med familien at jeg har savnet i så mange år.
Og der er nu en chance for, at jeg har fået et job, som jeg skal begynde på om et par uger.
Mit problem er, at vores hus er stadig ikke solgt, og vi har ikke nok penge til min mand og dyr kommer med mig endnu..
Jeg er først nødt til at finde et sted til os at bo, og spare penge til et depositum til bolig, få møbler flyttede osv ..
Min mand har et spansk opholdstilladelse kort. Skal han komme til Danmark inden for en bestemt tid efter jeg er ankommet?
Jeg er bange for at rejse til Danmark, og derefter finde ud af at min mand ikke kan komme og opholde sig sammen men mig på et senere tidspunkt.
Enhver rådgivning ville være meget værdisat.
Tak på forhånd
Tanja.