Hvor lang tid venter i? Opholskort?
Hvor lang tid venter i? Opholskort?
Hej Alle.
Nu skal vi snart til at have søgt om opholdskort når min mand kommer. men mit spørgsmål er: hvor lang tid venter i med det? jeg har taget ferie den første uge min mand er her for at få ordnet alle papirne men kom til at tænke på hvis det måske var for tidligt. dvs hvis vi 2 dag han kommer går ned på migretionsverket og vil søge opholdskort er der så nogen der vil kigge mærkeligt da det kun er på hans 2dag?? er der nogen der har oplevet noget ??
Derudover vil jeg lige høre:
Skal vi bare gå ned til migretionsverket og bede om et opholskort til min mand? hvilke papir skal vi have med??
På forhånd tak:D
Nu skal vi snart til at have søgt om opholdskort når min mand kommer. men mit spørgsmål er: hvor lang tid venter i med det? jeg har taget ferie den første uge min mand er her for at få ordnet alle papirne men kom til at tænke på hvis det måske var for tidligt. dvs hvis vi 2 dag han kommer går ned på migretionsverket og vil søge opholdskort er der så nogen der vil kigge mærkeligt da det kun er på hans 2dag?? er der nogen der har oplevet noget ??
Derudover vil jeg lige høre:
Skal vi bare gå ned til migretionsverket og bede om et opholskort til min mand? hvilke papir skal vi have med??
På forhånd tak:D
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Hvor lang tid venter i? Opholskort?
Jeg går ud fra, at du har fået dit personbevis på Skatteverket, og har registreringsbevis.
Din mand skal også have et personbevis. Når I har fået det, tager I på Migrationsverket. Her skal I medbringe de dokumenter, som I har fået fra Skatteverket (også dine). Din mand skal bede om at få et uppehållskart. Så er det bare at vente.
Din mand skal også have et personbevis. Når I har fået det, tager I på Migrationsverket. Her skal I medbringe de dokumenter, som I har fået fra Skatteverket (også dine). Din mand skal bede om at få et uppehållskart. Så er det bare at vente.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Hej Mh.
tak for det hurtige svar.
Jeg har været registreret i sverige i ca 2 måneder så har fået et person bevis.
Dvs det vi skal have med til migretionsverket er egentlig bare mit personbevis og hans som han har fået fra skatteverket også skal vi bare bede om uppehållskart og det er ligemet om det er på hans 2 dag vi søger om dette??
på skatteverket skal jeg have nogle papir med? og skal jeg barebede om at få ham reg. på min adresse eller er der andet jeg skal sige??
tak for det hurtige svar.
Jeg har været registreret i sverige i ca 2 måneder så har fået et person bevis.
Dvs det vi skal have med til migretionsverket er egentlig bare mit personbevis og hans som han har fået fra skatteverket også skal vi bare bede om uppehållskart og det er ligemet om det er på hans 2 dag vi søger om dette??
på skatteverket skal jeg have nogle papir med? og skal jeg barebede om at få ham reg. på min adresse eller er der andet jeg skal sige??
-
mh1
- Kontakt:
Jeg kan se at andre har medbragt kopier af dette ved ansøgning om opholdskort:
begges personbevis
3 sidste lønsedler (for dig)
årsopgørelse (for dig)
lejekontrakt
arb. kontrakt
ansøgningen
kopi af din mands pas
og så normalt et pendlerkort (hvis du arbejder i DK)
Jeg vil foreslå at du gør alt klart, og tager det med, når i søger om personbevis til din mand (som man nogle gange får på stedet), så har i det jo til når han skal søge opholdskort - hvilket i måske endda kan nå samme dag. Du står formodentlig i deres system som gift? Ellers er det måske en idé at tage kopi af vielsesattesten med også.
begges personbevis
årsopgørelse (for dig)
lejekontrakt
arb. kontrakt
ansøgningen
kopi af din mands pas
Jeg vil foreslå at du gør alt klart, og tager det med, når i søger om personbevis til din mand (som man nogle gange får på stedet), så har i det jo til når han skal søge opholdskort - hvilket i måske endda kan nå samme dag. Du står formodentlig i deres system som gift? Ellers er det måske en idé at tage kopi af vielsesattesten med også.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
hej mh tak for dit svar det er dejligt at jeg nu har en liste over hvad der skal medbringes så jeg ik forgæves tager til skatteverket eller migrationsverket fordi jeg mangler en seddel hehe.
Og jeg er registreret som gift i sverige.
Nu har du skrevet ansøgningen. er det ansøgningen til opholdskortet?? og iså fald så kan jeg vel finde den på migrationsverket.se??begges personbevis
årsopgørelse (for dig)
lejekontrakt
arb. kontrakt
ansøgningen
kopi af din mands pas
Og jeg er registreret som gift i sverige.
-
mh1
- Kontakt:
Ja, ansøgning til opholdskort:
http://www.migrationsverket.se/download ... 011_sv.pdf
http://www.migrationsverket.se/download ... 011_sv.pdf
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
perfekt , du skal have tusind tak for hjælpen Mh 
Nu kom er lige et andet spørgsmål.
Min mand kommer her d 16 sep. Jeg har fået fri fra arbejde d 20,21,22 og tænkte at jeg disse dage ville tage ned til skatteverlet først for at reg. min mand, og derefter tage til migretionsverket for at søge om opholdskort.
Mit spørgsmål er her: er det for tidligt? her tænker jeg på at i vores ansøgning skrev vi at han bare skulle besøge mig. Kan vi så 3dage efter han kommer bare "skifte mening" og søge om at han skal blive her i længere tid.
Er der nogend er har oplevet at de evt. skulle have sagt noget fra skatteverket eller migrationsverket??
Min mand kommer her d 16 sep. Jeg har fået fri fra arbejde d 20,21,22 og tænkte at jeg disse dage ville tage ned til skatteverlet først for at reg. min mand, og derefter tage til migretionsverket for at søge om opholdskort.
Mit spørgsmål er her: er det for tidligt? her tænker jeg på at i vores ansøgning skrev vi at han bare skulle besøge mig. Kan vi så 3dage efter han kommer bare "skifte mening" og søge om at han skal blive her i længere tid.
Er der nogend er har oplevet at de evt. skulle have sagt noget fra skatteverket eller migrationsverket??
-
mh1
- Kontakt:
Når du bruger EU-retten er det ikke noget problem. Du har jo ret til at få din ægtefælle familiesammenført efter EU-retten, det eneste jeg ikke lige forstår er, at i ikke søgte visum med den begrundelse? Det er i reglen hurtigere og tilmed gratis.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Hej Mh.
Nu er det sådan at vi har søgt via den svenske a,bassade i tunesien, og de var faktisk lidt besværlioge mht eu retten. derfor beslutted vi os om at søge visum til sverige til min mand emd den begrundelse at han skulle besøge sin kone, som er eu borger i sverige. På den måde gik det meget hutigere, og det var ikke så besværligt.
Udfra det du siger kan vi i princippet søge om et personnr til min mand den dag han ankommer?? og derefter når vi får det tage til migrationsverket. Hvis nogle kommenter eller spørger omkring det kan vi s¨godt "indrømme" at vores intention fra start har været at vi sku søge om opholdskort til min mand ligeså snart han kom til sverige??
Nu er det sådan at vi har søgt via den svenske a,bassade i tunesien, og de var faktisk lidt besværlioge mht eu retten. derfor beslutted vi os om at søge visum til sverige til min mand emd den begrundelse at han skulle besøge sin kone, som er eu borger i sverige. På den måde gik det meget hutigere, og det var ikke så besværligt.
Udfra det du siger kan vi i princippet søge om et personnr til min mand den dag han ankommer?? og derefter når vi får det tage til migrationsverket. Hvis nogle kommenter eller spørger omkring det kan vi s¨godt "indrømme" at vores intention fra start har været at vi sku søge om opholdskort til min mand ligeså snart han kom til sverige??
-
fundiver199
Din mand har jo ret til indrejse og ophold i Sverige, så han kan søge opholdskort 15 minutter efter, at han er landet i lufthavnen, eller hvor længe taxaturen nu end tager. Hvad han har skrevet i sin visumansøgning, er i den forbindelse fuldstændig ligegyldigt. Det kigger de slet ikke på hos Migrationsverket, de kigger kun på, om han opfylder betingelserne for at få et opholdskort eller ej.
perfekt, tak for svar fundiver og mh.
I er som altid en god hjælp:D
I er som altid en god hjælp:D
Juhuu så har vi fået opholdskort efter under 1uge. Vi modtog to breve fra migrationsverket, det ene med at vi havde fået godkendt opholdskortet, og det andet emd opholdskortet. dette er dog uden billede, der står man skal gå rundt med det og et gyldigt pas.
Jeg mindes bare at have læst herinde af opholdskortet er med billed, og at når man får sit opholdskort så skal man tage ned til migrationsverket og få taget nogle billeder??
Jeg mindes bare at have læst herinde af opholdskortet er med billed, og at når man får sit opholdskort så skal man tage ned til migrationsverket og få taget nogle billeder??
Hej,
Lige et spørgsmål kan læse mig til at mange har registreret deres ægtefælle hvor ægtefællen har fået personnummer?
Det behøves man da ikke hvis man skal søge opholdskort efter eu retten?
Lige et spørgsmål kan læse mig til at mange har registreret deres ægtefælle hvor ægtefællen har fået personnummer?
Det behøves man da ikke hvis man skal søge opholdskort efter eu retten?
@Besiktas; NEJ min mand havde heller ikke svenskcpr nr da han fik sit opholdskort i sin tid.
Vi gik til skatteverket med brevet fra migrationsverket, og så kom cpr nr kort tid efter.
@missy; I Sverige har opholdskortet ikke et billede, men ja man skal møde på migrationsverket
hvor de tager billeder mæler højden etc og så gemmes de info i deres database
Vi gik til skatteverket med brevet fra migrationsverket, og så kom cpr nr kort tid efter.
@missy; I Sverige har opholdskortet ikke et billede, men ja man skal møde på migrationsverket
hvor de tager billeder mæler højden etc og så gemmes de info i deres database