Skal giftes snart, hvad gøre jeg?

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
coolg

Skal giftes snart, hvad gøre jeg?

Indlæg af coolg » 08.08.2010 23:51:10

Hej håber nogen herinde kan hjælpe mig.

Jeg er 24 år og min forlovet er 21 år, og skal giftes til næste år.

Da Dk har 24 års reglen, går jeg udefra at jeg ikke kan tage hende med op til dk, men istedet til sverige.

jeg er på bar bund, jeg er dansk statsboger og hun er fra palæstina (statsløs),hvad skal jeg gøre? hvilke krav er der til mig?generalt hvem hvad hvor og hvorfor?? skal jeg gøre?

altså hvis jeg tager til sverige, hvilke krav stilles der..... osv

Håber nogen kan hjælpe :)

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Skal giftes snart, hvad gøre jeg?

Indlæg af mh1 » 09.08.2010 08:39:53

Prøv til at begynde med at læse under 'Jeg vil ...' øverst her på siden. Gå også ind på www.nyidanmark.dk, og 'lad som om' du fx er svensker, der vil flytte til DK med en ægtefælle, det er nemlig de samme regler der gælder for dig, hvis du flytter til Sverige. :wink:
mh
Rådgiver for ÆUG

fundiver199

Re: Skal giftes snart, hvad gøre jeg?

Indlæg af fundiver199 » 09.08.2010 09:08:53

Start med at læse "jeg vil.... flytte til Sverige/Schlesvig" og fortsæt herefter med de tekster, som der linkes til, herunder indlægget "ofte stillede spørgsmål". Du kan også prøve at læse nogle af de mange indlæg fra andre skribenter i det forum, som jeg har flyttet dig indlæg til.

Det, som du spørger om, er således ikke indgåelse af ægteskab men ophold efter EU-rettens regler.

Besvar