Hej Forumfolk,
Vi er blevet lidt usikre på om vi står i en uheldig situation eller ej, og hvad vi evt. kan gøre for at rette op på skaden.
Situationen er den at min mand søgte om opholdstilladelse efter eu-reglerne på migrationsverket i torsdags. Vi afleverede ansøgningsblanketten og kopier af:
- vielsesattest
- lejekontrakt
- ansættelseskontrakt
- personbevis
- pendlerkort
Medarbejderen spurgte selvfølgelig efter lønsedler, men da jeg er flyttet helt fra Jylland til Malmø, fandt jeg selvfølgelig et nyt arbejde i samme omgang, der ligger i København, hvor jeg havde første arbejdsdag den 30. juni.
Vi aftalte med medarbejderen, at jeg indsender min lønseddel så snart jeg modtager den, og det har vi selvfølgelig i sinde.
Hvad jeg ikke havde tænkt over på daværende tidspunkt er, at lønperioden løber fra den 21. til den 20. Dvs. at jeg kun får udbetalt løn for 20 dage i stedet for 30 her den 1. august, og dermed er beløbet ikke højt nok taget i betragtning af de 6000 SEK, der forlanges efter faste udgifter er betalt.
Jeg har tænkt mig at vedlægge et kort brev, der forklarer situationen overfor vores sagsbehandler, men tror I det er nok eller vil vi løbe ind i en mur pga. dette?
Med venlig hilsen
Nanna
Vigtighed af lønsedler
-
fundiver199
Re: Vigtighed af lønsedler
Situationen er jo helt normal, da den fri bevægelighed netop i hovedsagen er skabt for, at en EU-borger kan rejse til et andet land og arbejde der. Og i den situation kan man jo aldrig fremvise lønsedler fra det nye job, før man har modtaget dem.
Du må vel også have en ansættelseskontrakt, hvor der står, hvad din løn er, og så kan du da bare sende en kopi af den til Migrationsverket.
Du må vel også have en ansættelseskontrakt, hvor der står, hvad din løn er, og så kan du da bare sende en kopi af den til Migrationsverket.