Visum/FS
Visum/FS
Hej
Jeg er lige blevet gift med thailandsk pige i canada, hvor hun arbejder som kok og har arbejds visum i canada.
Vi ville gerne flytte sammen i tyskland for at udnytte EU reglen og så har jeg lige et par spørgsmål:
1. kan hun komme på besøg i 90 dage (turist visum) uden at jeg skal stille garanti da vi er gift?
2. hvis hun kommer på besøg på turist visum i Danmark, kan vi så flytte sammen i Tyskland efter 60 dage og så søge FS Efter EU-retten inden de 90 dage er gået eller skal hun rejse hjem til Thailand før vi kan søge?
Mvh Luffe
Jeg er lige blevet gift med thailandsk pige i canada, hvor hun arbejder som kok og har arbejds visum i canada.
Vi ville gerne flytte sammen i tyskland for at udnytte EU reglen og så har jeg lige et par spørgsmål:
1. kan hun komme på besøg i 90 dage (turist visum) uden at jeg skal stille garanti da vi er gift?
2. hvis hun kommer på besøg på turist visum i Danmark, kan vi så flytte sammen i Tyskland efter 60 dage og så søge FS Efter EU-retten inden de 90 dage er gået eller skal hun rejse hjem til Thailand før vi kan søge?
Mvh Luffe
-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
Re: Visum/FS
Hej luffe og velkommen her på forum.
Ja, men da I er gift er turistvisum til hende en omvej, når I alligevel vil benytte jer af EU-retten. Hun skal blot anmode de tyske myndigheder i Canada om det særlige EU-ægtefællevisum, som er gratis og skal udstedes inden for fire uger, og når hun har den, kan hun rejse over til dig i Tyskland.
Ja, men da I er gift er turistvisum til hende en omvej, når I alligevel vil benytte jer af EU-retten. Hun skal blot anmode de tyske myndigheder i Canada om det særlige EU-ægtefællevisum, som er gratis og skal udstedes inden for fire uger, og når hun har den, kan hun rejse over til dig i Tyskland.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser