Hej
Jeg har i dag fået brev fra migrationsverket, om at min kone har fået residence kort på 5 år. Og mit spørgsmål er nu, hvad jeg skal gøre i videre forløb...
Skal hun registreres på skatteverket, så hun kan få personbevis, eller sker det automatisk...Hvad er det som næste jeg skal gøre. Det vil hjælpe meget, hvis der er nogen der kan skrive det videre forløb ...
har fået residence card til min kone på 5år...Hvad nu??
Re: har fået residence card til min kone på 5år...Hvad nu??
Du tager til skatteverket, hvor din kone medbringer sit brev om opholdskort. så klarer skatteverket resten, og din kone modtager sit personbevis i løbet af ca 1 uge
ok...tak for hjælpen..Er det eneste hun skal gøre?
Får hun en stempel i sit pas, over at hun har fået 5 års ophold, eller skal hun bruge det brev hun har fået som dokumentation til f.eks hvis hun skal rejse udenlandsk..? Eller får hun sådan en slags opholdskort.?
Får hun en stempel i sit pas, over at hun har fået 5 års ophold, eller skal hun bruge det brev hun har fået som dokumentation til f.eks hvis hun skal rejse udenlandsk..? Eller får hun sådan en slags opholdskort.?
Ja det er det. Så sker der egentlig ikke mere.
Hun får i Sverige et hvidt plastic kort som er hendes opholdskortet som skal fremvises med hendes national pas i forbindelse med rejse.
Folk med opholdskort får åbentbart ikke noget stempel/sticker i passet men skal sammen med passet fremvise deres "nationale" EU opholdskort.
Hun får i Sverige et hvidt plastic kort som er hendes opholdskortet som skal fremvises med hendes national pas i forbindelse med rejse.
Folk med opholdskort får åbentbart ikke noget stempel/sticker i passet men skal sammen med passet fremvise deres "nationale" EU opholdskort.