Efter ti uger i sverige

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Ipod

Efter ti uger i sverige

Indlæg af Ipod » 13.04.2010 17:13:15

Hey ..

Jeg er lidt i tvivl om, hvordan man kan flytte tilbage til DK efter man har opholdet sig i ti uger i Sverige? Skal man have nogle beviser med fra Sverige? & Hvor henvender man sig henne?

Jeg har hørt lidt om, at man skal arbejde for, at kunne vende tilbage til Danmark, men jeg arbejder deltid i Danmark og studerer samtidig. Er det mon nok? Eller skal man arbejde i Sverige, og hvor længe???

...jeg håber, at du kan besvare mit spg

PS. Har min mand muligheden for, at arbejde i Danmark under de ti uger eller er det først, når man er vendt tilbage til Danmark?

fundiver199

Re: Efter ti uger i sverige

Indlæg af fundiver199 » 13.04.2010 20:17:34

Hej! Prøv at læs teksten under "jeg vil... flytte til Sverige/Tyskland" samt indlægget "ofte stillede spørgsmål" øverst i dette forum.

dotGusten
Geografisk sted: Abidjan, Côte d'Ivoire
Kontakt:

Re: Efter ti uger i sverige

Indlæg af dotGusten » 14.04.2010 11:18:49

Ipod skrev:PS. Har min mand muligheden for, at arbejde i Danmark under de ti uger eller er det først, når man er vendt tilbage til Danmark?
Nej, din mand må ikke arbejde i Danmark, når han har svensk opholdskort. Først når du er flyttet til Danmark, og i har indgivet ansøgning om ophold i Danmark, må han arbejde i Danmark.

Men han må arbejde alt det han vil i Sverige :lol:

Besvar