har nu læst alle reglerne men er stadig lidt forvirret. bla om
1 hvor længe skal mig og min mand været gift inden han kommer til sverige
2og kan han komme til sverige når han kommer fra marokko eller skal han have søgt om visum.
3 hvordan er reglerne hvis han får sin arbejdstilladelse i italien, er han så frit stillet til at rejse til sverige.
4 hvor kan jeg søge efter en lejlighed i malmø.
5 skal man giftes i sverige eller kan vi vælge at blive gift i dk selvom vi bor i sverige.
6 mister jeg mit statsborgerskab når jeg får et svensk personnummer
hilsen karima
jeg er lidt forvirret
-
fundiver199
Re: jeg er lidt forvirret
1) Det er der ingen regler om.
2) Marokkanske statsborgere er visumpligtige i Schengen. Så han skal søge om visum, før han kan indrejse i Sverige, medmindre han har en opholdstilladelse i et andet Schengenland, som giver ham ret til at rejse i hele Schengen.
3) Det kommer an på, hvilken form for opholdstilladelse, der er tale om. Du kan læse mere om dette emne her:
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/v ... hengen.htm
4) Det kan du gøre mange forskellige steder, f.eks. www.blocket.se. Eller prøv at gå ind på www.google.se og søg på ”bolig”
5) Hvis I begge opholder jer lovligt i Danmark, så kan I godt blive gift, selvom ingen af jer har bopæl i Danmark.
6) Nej. Men efter 2 års ophold i Sverige mister du stemmeretten til det danske folketing.
2) Marokkanske statsborgere er visumpligtige i Schengen. Så han skal søge om visum, før han kan indrejse i Sverige, medmindre han har en opholdstilladelse i et andet Schengenland, som giver ham ret til at rejse i hele Schengen.
3) Det kommer an på, hvilken form for opholdstilladelse, der er tale om. Du kan læse mere om dette emne her:
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/v ... hengen.htm
4) Det kan du gøre mange forskellige steder, f.eks. www.blocket.se. Eller prøv at gå ind på www.google.se og søg på ”bolig”
5) Hvis I begge opholder jer lovligt i Danmark, så kan I godt blive gift, selvom ingen af jer har bopæl i Danmark.
6) Nej. Men efter 2 års ophold i Sverige mister du stemmeretten til det danske folketing.
Re: jeg er lidt forvirret
ok tusind tak for din hjælp
hilsen karima
hilsen karima