Min mand og jeg bor som sagt i sverige. Vi har begge fået personnumre, og vi har afleveret ansøgningen om opholdskort til min mand.
Nu har vi så fået denne kvittering, hvor mange af jer herinde har sagt til mig, at han gerne må arbejde. Jeg har nu snakket med 3 forskellige inde på migrationsverket, og alle siger det må han ikke, før han har opholdskortet.
Han er blevet tilbudt et job, og han skal til samtale i dag, de vil nemlig gerne have ham, så længe han bare har et personnummer.
Men er det en dum ide at han starter, når jeg nu har fået afvide 3 gange at han ikke må?
Er der andre der har nogle koner eller mænd, der har søgt, og ikke fået opholdskort endnu, men arbejdet alligevel? Jeg håber meget at i kan hjælpe! Da vi er meget usikre på hvad vi skal gøre!
Mvh Line
Står virkelig i en situation, hvor jeg har brug for hjælp!
Re: Står virkelig i en situation, hvor jeg har brug for hjælp!
Du har fået svar på dit spørgsmål tidligere. Stol på det, Migrationsverket selv skriver på sin hjemmeside og undlad at spørge intetanende receptionister og uduelige sagsbehandlere. Det korte af det lange er, at han gerne må begynde at arbejde, og hvis en arbejdsgiver tvivler på rigtigheden af det, kan du jo bare lave en udskrift af Migrationsverkets tekst på hjemmesiden.