At søge efter EU reglerne i DK

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Kasper FC

At søge efter EU reglerne i DK

Indlæg af Kasper FC » 20.01.2010 20:04:36

Jeg er blevet lidt forvirret.

Når min kone og jeg vender tilbage til DK efter 3 mdr i Norge. Så skal så bevise at vi har tilstrækkelige midler / job i dk(eller norge?), og et sted og bo?

Eller skal vi bare vise alle dokumenterne for at vi har været fast boende permanent i Norge, og så er alt godt?

Mvh Kasper og Vita

fundiver199

Re: At søge efter EU reglerne i DK

Indlæg af fundiver199 » 21.01.2010 18:18:56

For at din kone kan få opholdskort i Danmark, skal du selvfølgelig have bopæl her i landet, hvilket I dokumenterer ved, at du bliver tilmeldt det danske folkeregister.

Om du også skal dokumentere din forsørgelsesevne i Danmark, det afhænger af, om du boede i Norge som arbejdstager, studerende eller person med tilstrækkelige midler.

Hvis du boede i Norge som arbejdstager, så skal du IKKE dokumentere din fremtidige forsørgelsesevne i Danmark. Men det er da en god idé at gøre det alligevel, da det måske kan få sagen til at gå hurtigere igennem. Der er jo ingen fordel ved at lade være med at afgive informationer, som kun kan tale til ens fordel.

Besvar