sende en invitation
sende en invitation
hej
jeg skal sende en invitation til min mand så
han kan få en visa
men under grunden for besøget
er det så godt/dårligt at skrive: for at ansøge
om opholdskort i Sverige når er der......
jeg skal sende en invitation til min mand så
han kan få en visa
men under grunden for besøget
er det så godt/dårligt at skrive: for at ansøge
om opholdskort i Sverige når er der......
-
fundiver199
Re: sende en invitation
Da du allerede bor i Sverige, så søger I visum efter EU/EØS-reglerne. Og så er det helt ok at skrive, at hensigten med rejsen er, at din mand ønsker at bosætte sig i Sverige, og at han derfor efter sin ankomst vil henvende sig til Migrationsværket og søge om et opholdskort.
Hvis du derimod som dansk statsborger boede i Danmark, så ville din mand søge visum efter de normale Schengenregler, og så ville jeg fraråde at skrive noget som helst i retning af, at din mand ikke har tænkt sig at rejse hjem igen.
Hvis du derimod som dansk statsborger boede i Danmark, så ville din mand søge visum efter de normale Schengenregler, og så ville jeg fraråde at skrive noget som helst i retning af, at din mand ikke har tænkt sig at rejse hjem igen.
Er det ikke også okay bare at skrive at formålet er besøg selvom man har planer om at ens mand skal søge om ophold når han kommer til sverige? Er fordi den ambassade han skal søge ved, blev ved med at sige at hvis han havde planer om at søge opholdskort at han så skulle gøre det på samme tid som han søgte om visum..men vi ville hellere vente til han kommer op.. så synes det var bedre at skrive at formålet var besøg.. de skal vel give visummet alligevel uanset grund..
Er der slet ikke nogle som kan svare på det her? Ville bare være sikker på hvad jeg skal skrive i feltet med formål inden jeg sender det afsted..
Det er nok at skrive at formålet er at din mand skal besøge sin kone i Sverige. De er jo ikke forbudt for din mand først at ville se Sverige før han gør op med sig selv om han vil søge opholdskort. Det er jo en stor beslutning at forlade sit hjemland og starte forfra. Det kan han jo bare sige til ambassaden.