Fra Herodes til Pilatus...
Fra Herodes til Pilatus...
Hej igen
Det er et problem at myndighederne ikke ved noget om EU reglerne
Jeg har kontaktet US og Amtsforvaltningen men ingen er istand til at informere mig om hvad min mand skal betale for sin dansk undervisning når han har fået opholdskort og derefter kan søge cprnr...
De sender os fra Herodes til Pilatus og vasker alle deres hænder om at det ikke er deres område...
Hvad gør man så?
Det er et problem at myndighederne ikke ved noget om EU reglerne
Jeg har kontaktet US og Amtsforvaltningen men ingen er istand til at informere mig om hvad min mand skal betale for sin dansk undervisning når han har fået opholdskort og derefter kan søge cprnr...
De sender os fra Herodes til Pilatus og vasker alle deres hænder om at det ikke er deres område...
Hvad gør man så?
Re: Fra Herodes til Pilatus...
Det er hverken Udlændingeservice eller Statsforvaltningen, som opkræver brugerbetaling for danskundervisning, så det mest oplagte ville da være, at du kontakter en eller flere sprogskoler og finder ud af, hvad de normalt tager i gebyr, om noget. I nogle tilfælde kan det også være kommunen, som har fastsat nogle beløb.
Det er sikkert meget muligt, men det gør tingene meget uklare for den lille Euborger vedhæng. Men jeg prøver lykken hos kommunen og div. sprogskoler. Sidste bud var 76 kr i timen!!
-
dotGusten
- Geografisk sted: Abidjan, Côte d'Ivoire
- Kontakt:
Hvad med denne her:
AOF Hjørring Daghøjskole
Hedevold 11 A
9800 Hjørring
Tlf.: 98 90 32 00
De er også autoriseret til at afholde prøver
AOF Hjørring Daghøjskole
Hedevold 11 A
9800 Hjørring
Tlf.: 98 90 32 00
De er også autoriseret til at afholde prøver
Det er dem han har været til prøve hos og som vil have 76 kr i timen, da de ikke kender noget til EU regler så kender nogen en skole hvor de kender EU reglerne i Nordjylland må i meget gerne hevise mig til den
Jeg tror det er Hjørring kommune
som er problemet
som er problemet
-
dotGusten
- Geografisk sted: Abidjan, Côte d'Ivoire
- Kontakt:
Det var vel kun en visitationssamtale din mand var til, for at finde niveauet?
Han kan jo læse og skrive, og kender alfabetet, så han ryger ind på niveau 3?
Du kan prøve dem her:
Jobcenter Integration
Kastetvej 26
9000 Aalborg
Tlf. 9931 5839
Stå af toget ved Aalborg Vestbyen
Men så kommer der jo transport omkostninger oveni. På den anden side, er det tættere på et universitet.
I den anden retning finder du:
AOF Nord – Frederikshavn Sprogcenter
Lodsgade 14, 2
9900 Frederikshavn
tlf. 72 13 23 10.
Men den store udfordring er, at de mennesker der allerede taler engelsk, har svært ved at få en god indlæring, fordi danskerne hurtigt hopper over i engelsk, når der er noget man ikke kan sige.
Det var meget nemmere, hvis dansk var et fællessprog, og man ikke havde andre muligheder.
Det er for øvrigt tankevækkende, at Aalborg Kommune tilbyder tolkeservice på 18 sprog, men ikke engelsk, fransk og tysk
Han kan jo læse og skrive, og kender alfabetet, så han ryger ind på niveau 3?
Du kan prøve dem her:
Jobcenter Integration
Kastetvej 26
9000 Aalborg
Tlf. 9931 5839
Stå af toget ved Aalborg Vestbyen
Men så kommer der jo transport omkostninger oveni. På den anden side, er det tættere på et universitet.
I den anden retning finder du:
AOF Nord – Frederikshavn Sprogcenter
Lodsgade 14, 2
9900 Frederikshavn
tlf. 72 13 23 10.
Men den store udfordring er, at de mennesker der allerede taler engelsk, har svært ved at få en god indlæring, fordi danskerne hurtigt hopper over i engelsk, når der er noget man ikke kan sige.
Det var meget nemmere, hvis dansk var et fællessprog, og man ikke havde andre muligheder.
Det er for øvrigt tankevækkende, at Aalborg Kommune tilbyder tolkeservice på 18 sprog, men ikke engelsk, fransk og tysk
Hej igen
Tusind tak for hjælp
Ja niveau 3 modul 1/2 måske 3 efter jul da han kan læse dansk på grundniveau
samt også skrive det. Han forstår meget men taler kun lidt dansk men vi kom også først til Danmark i torsdags så han blander det med det svensk han nåede at lære på 2 måneder så han klarer sig ganske godt
Tusind tak for hjælp
Ja niveau 3 modul 1/2 måske 3 efter jul da han kan læse dansk på grundniveau
samt også skrive det. Han forstår meget men taler kun lidt dansk men vi kom også først til Danmark i torsdags så han blander det med det svensk han nåede at lære på 2 måneder så han klarer sig ganske godt