Hej
Jeg har boet i Kina i 3 aar og er kinesisk gift og har barn med min kone.
Vores soen er blevet Dansk statsborger og vi er sammen lige flyttet til Flensburg og min Kone er med paaa Shengen Visum.
Spoergsmaalet er om jeg efter mine tyske papirer bliver faerdige i naeste uge, kan soege om SF i Tyskland uden at min Kone skal til at rejse tilbage til Kina og soege derfra. Ikke saa nemt naar jeg arbejder og hun saa skal rejse frem og tilbage med et 1 aarig barn.
Haaber nogle kan hjaelpe for hendes visum ( som vi fik udstedt til DK da vi har boet der 2 mdr. indtil vi nu er flyttet ) udloeber 1 dec. !!
Mvh
Olsen
SF til min kinesiske kone, Haster !!!!!
-
fundiver199
Re: SF til min kinesiske kone, Haster !!!!!
Ja ifølge reglerne kan du godt, men tyskerne kan godt være ret så tunge at danse med nogle gange, så det er måske en god idè rent mentalt at være forberedt på det værste.
Skulle der opstå problemer, så kan du kontakte et EU-organ, der hedder Solvit, og som netop er lavet for at hjælpe borgere, der oplever problemer med at få deres EU-rettigheder respekteret i medlemslandene.
Skulle der opstå problemer, så kan du kontakte et EU-organ, der hedder Solvit, og som netop er lavet for at hjælpe borgere, der oplever problemer med at få deres EU-rettigheder respekteret i medlemslandene.