Hjæææææælp

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
KKaae

Hjæææææælp

Indlæg af KKaae » 15.10.2009 08:56:09

lige hurtigt for at få alle med.

min kone og jeg er gift, blev gift i Kina i Juli (09).
hun er i Kina, jeg er nu i sverige.
hun har alle de papirer hun skal have fra mig.

Hun ringede til ambassaden da der er ret langt til den by hvor den ligger fra der hvor hun er, de siger nu i modsætning til før at hun kan ikke søge visum nu, og opholdstilladelse når hun er i landet, men at hun skal søge opholdstilladelse nu, fra Kina.

det jeg bare vil med denne tråd er at have noget i hånden hvorpå der står hvad EU loven egentlig er, så vi kan vise det til de klovne i Kina, for vi kan ikke vente endnu 3 måneder, der er allerede gået allllt for længe.

please help.

KKaae

fundiver199

Re: Hjæææææælp

Indlæg af fundiver199 » 15.10.2009 10:51:01

Din kone har åbenbart ikke fortalt den pågældende ambassademedarbejder, at hun er gift med en EU-borger, eller også mangler den pågældende kendskab til de særlige EU-regler. Hvis det sidste er tilfældet, så kan du evt. kontakte Migrationsværket i Sverige og bede dem om at være jer behjælpelige med at gøre ambassaden klart, at din kone er gift med en EU-borger, og at det betyder, at der gælder nogle andre regler for hende end for dem, der er gift med en svensker.

Lad Migrationsværket overtage kommunikationen med ambassaden, de har nok lettere ved at trænge igennem end din kone, som sikkert heller ikke ved mere om EU-reglerne, end en jurist ved om hjerteoperationer. Hvis ambassademedarbejderen heller ikke kender reglerne, så er det jo som at lade den blinde diskutere med den døvstumme, og så er det da klart, at det går galt.

Besvar