spörgsmål til dem som har fået opholdhold i sverige

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Elias

spörgsmål til dem som har fået opholdhold i sverige

Indlæg af Elias » 11.10.2009 18:58:45

Hej
ville hörer om dem som har fået ophold i sverige på baggrund af EU-reglerne har ringet og rykket for deres sag, eller om de bare har ventet til de fik svar?
hvis hvordan ? for har prövet og ringe til den sagsbehandler vi har men de tlf tider som er oplyst passer ikke eller hun tager den ikke. Har i prövert det og hvis hvordan kom i igennem

hilsen Karina

krikris
Geografisk sted: denmark

Re: spörgsmål til dem som har fået opholdhold i sverige

Indlæg af krikris » 11.10.2009 21:00:16

vi fik ikke ved aflevering af vores ansøgning ikke et stempel i passet, så min mand tog for en sikkerheds skyld ned til Migrationsverket igen for at få et sådant. De oplyste ham om at han var blevet beviljet opholdskort, så vi nåede ligesom ikke at vente mere end en uge. Det var befriende ukompliceret at være i kontakt med Migrationsverket

Elias

Indlæg af Elias » 11.10.2009 21:18:01

Hejsa

ville bare lige hörer hvad det er for en stempel for det blev vi ikke oplyst om, jeg spurgte om vi ikke skulle have et bevis på han måtte opholde sig her og der sagde hun at han havde sit udländingnummer og det skulle vi bare bruge hvis han blev stoppet af politiet.

hilsen karina

azade
Geografisk sted: Danmark - indtil videre

Indlæg af azade » 21.10.2009 11:36:38

Hej,

Det kan godt være en god idé at ringe til sagsbehandleren løbende. I vores situation havde hun nogle spørgsmål, som jeg blot besvarede over telefonen (samt faxede nogle parirer), så vi sparede noget tid ved at gøre dette.
Hvis du ikke kan få fat på sagsbehandleren ved det direkte nummer (det kan godt være meget svært), så prøv hovednummeret. Jeg har dog også oplevet at vente en time på sagsbehandleren hver dag i en uge (hun tog simpelthen ikke telefonen), hvorefter vi efterfølgende tog ind på Migrationsverket. Det er klart at foretrække hvis man bor tæt på og har tid til at vente der.

forest

Indlæg af forest » 23.10.2009 09:27:54

Min kone fik 5-årigt EU-opholdskort på 15 min. på Migrationsverket i Malmø. Fantastisk oplevelse efter 6 mdrs slagsmål med US angående et sølle turistvisum.

Besvar