Jeg har nu længe gået og overvejet om ikke jeg skulle flytte til Sverige, for at blive familiesammenført med min tyrkiske mand, som fortiden venter på et visum. Regner med meget snart at få visummet, og jeg har derfor lidt travlt med at gøre det hele klar til han er her.
Lige nu arbejder jeg deltid samtidig med at jeg får suplerring fra kommunen , er det nok til at kunne få et opholdskort/-tilladelse i Sverige? Er lige begyndt og kan nok ikke vise tre mdrs lønsedler?
Skulle også lige høre. Jeg har fået kontakt til en udlejer. Han siger at han selv også har sin adresse på sin lejlighed på 60 kvm. kan det lade sig gøre, hvis jeg lejer hans bolig, eller skal adressen være på kun mit navn? Må indrømme at jeg er bange for et evt. afslag på opholdskort, når vi nu ellers var kommet så langt og flyttet reelt til Sverige. Sammen med et barn endda.
Forresten, nu hvor jeg lige har skrevet at jeg også har et barn, der står på nyidanmark.dk, at man som dokumentation skal vise at evt. børn er indmeldt i børnehave/vuggestue. Behøver man det? Jeg vil f.eks. gerne få min mand til at passe hende, igennem forløbet i Sverige. Vil det være et problem?
Hvis det nu skulle være, at jeg ikke kunne finde mig et job i KBH, tror I, at ca. 65-70.000 kroner er nok til at kunne anses for selvforsørgende??
Som I nok kan se er jeg rimelig forvirret, og har nok blandet forskellige spørgsmål.
Håber I kan finde rundt i det
Den forvirrede