Krav til bolig Sverige (EU-reglerne)

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
forest

Krav til bolig Sverige (EU-reglerne)

Indlæg af forest » 16.07.2009 16:04:49

En bekendt i Malmø sagde i dag til mig at jeg skulle være obs på at Migrationsverket/Skatteverket stiller visse krav til boligen, når man ønsker at få sin ægtefælle til Sverige. Jeg tror ikke min ven altid skelner mellem EU-regler og nationale regler, men min kone kommer til Sverige efter EU-reglerne.

Jeg kan på ÆUG læse noget om krav til antal rum pr. familie, men ikke noget kvadratmeter-krav..

Den lejlighed jeg har lejet er 2 rum, 40 m2 (men det er jo svenske netto-kvadrametre, så den er helt fin).

Nogen der kender noget til skatteverkets/migrationsverkets krav?

keff

Re: Krav til bolig Sverige (EU-reglerne)

Indlæg af keff » 16.07.2009 18:23:25

forest skrev:En bekendt i Malmø sagde i dag til mig at jeg skulle være obs på at Migrationsverket/Skatteverket stiller visse krav til boligen, når man ønsker at få sin ægtefælle til Sverige. Jeg tror ikke min ven altid skelner mellem EU-regler og nationale regler, men min kone kommer til Sverige efter EU-reglerne.

Jeg kan på ÆUG læse noget om krav til antal rum pr. familie, men ikke noget kvadratmeter-krav..

Den lejlighed jeg har lejet er 2 rum, 40 m2 (men det er jo svenske netto-kvadrametre, så den er helt fin).

Nogen der kender noget til skatteverkets/migrationsverkets krav?

Der er ikke noget krav om størrelsen i sverige.

Hvis der er udgang til fælles stue eller entre og i kan lukke døren og være jer selv. Så er kravet opfyldt.

Keff.

mazda09

Indlæg af mazda09 » 19.07.2009 13:46:54

hej forum.

hvordan opfylde bolig kravet.

jeg har tænkt mig at bruge sverige løsning, når jeg ska søge turis visum til mig kæreste.

jeg har et job i dk som jeg skal beholde . så det er med og pendler frem og tilbage men det drejer sig kun i week.

er der nogle krav på hvor mange dage man skal være fast i sin lejlighed i sverige om ugen?

jeg har egentlig tænkt mig og gå i skole derovre i det 12 uge for at lære svensk. tror i at de vil acceptere denne ide ?

keff

Indlæg af keff » 19.07.2009 16:23:19

mazda09 skrev:hej forum.

hvordan opfylde bolig kravet.

jeg har tænkt mig at bruge sverige løsning, når jeg ska søge turis visum til mig kæreste.

?
Hej Mazda

Du mener vel din ægtefælle..ikk?

Har du læst denne her:

http://www.aegteskabudengraenser.dk/upl ... ningen.pdf

I den vil du faktisk få svar på dine spørgsmål og måske lidt gode råd oveni :D

Keff.

mazda09

Indlæg af mazda09 » 19.07.2009 18:55:29

tak Keff

grundet til at jeg overveje sverige, er at jeg har læst mange tråd herinde ang visum og fs hvor det ta flere måneder før ens sag er færdigbehandlet.

hvad er forskel på eu-reglen og nationale reglen ?

jeg har tænkt mig således.

x flyt til sverige
x visum til min kæreste herefter gifter os. hun er 22, så undgå vi også 24års reglen i dk

x forsætte arbejdet i dk
x læser svensk i sverige, hvor ved jeg ikk endnu . det må jo have noget som har tilsvarende med VUC i dk

har i en bedre række følge , eller noget jeg skal gøre opmærksom på. vil jeg meget gerne vide inden vi starter på det her projekt.

Mazda

keff

Indlæg af keff » 19.07.2009 20:58:10

mazda09 skrev: tak Keff

grundet til at jeg overveje sverige, er at jeg har læst mange tråd herinde ang visum og fs hvor det ta flere måneder før ens sag er færdigbehandlet.
Ja hvis du ikke bruger fordelene du har som eu-borger.
mazda09 skrev: hvad er forskel på eu-reglen og nationale reglen ?
Du skal bruge eu-reglerne for selvom svenskerne ikke har 24 års regler osv så er det stadig nemmere at overskue!!!
mazda09 skrev: jeg har tænkt mig således.

x flyt til sverige
x visum til min kæreste herefter gifter os. hun er 22, så undgå vi også 24års reglen i dk

x forsætte arbejdet i dk
x læser svensk i sverige, hvor ved jeg ikk endnu . det må jo have noget som har tilsvarende med VUC i dk

har i en bedre række følge , eller noget jeg skal gøre opmærksom på. vil jeg meget gerne vide inden vi starter på det her projekt.

Mazda
Hele ideen med eu-reglerne er at det gælder ægtefæller. Når i er kærester så kan i kun søge via de svenske/danske regler og derved få den lange sagsbehandling.
Er det muligt at du kan rejse ned og blive gift med hende i hjemlandet.?
Det ville være meget hurtigere og nemmere hvis i er gift.

Men jeg kender ikke så meget til de svenske regler for visum til kærester,så det kan være at der er et smuthul der. Men at søge via Danmark som kærester vil altid være mere besværligt end at rejse ned og blive gift.

Men hvis det er muligt at få visum fra sverige,rimeligt nemt og hurtigt, så er der vel ikke noget i vejen for at blive gift og derefter søge FS .

Keff.

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 19.07.2009 21:05:18

I Sverige kan I sagtens søge om opholdstilladelse efter nationale regler, alene på baggrund af at I er kærester og ønsker at bo sammen. Sagsbehandlingen tager 3 til 6 måneder.

Besvar