ENDELIG

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Anne&Todd
Geografisk sted: Danmark/New Zealand

ENDELIG

Indlæg af Anne&Todd » 13.06.2009 10:44:16

Kære alle.
Jeg vil lige dele nyheden om at vi ENDELIG efter har fået vores familiesammenføring efter EU-regler.

Vi er simpelthen så glade og lykkelig og det var den bedste overraskelse nogensinde.
Og bedst af alt, det kan sagtens lykkedes for studerende og selvførsørgende.
Jeg vil lige ridse vores sag op kort:

Todd kommer fra New Zealand.
Ham og jeg flytter i 2007 til Danmark hvor vi bor et år, fordi Todd har work/holiday visum. I september 2008 begynder jeg at studere på uni i Aalborg.
Herefter søger vi om work/holiday visum til Todd i Sverige, som han får.
D. 1 november 2008 flytter vi til Göteborg i en fremlejet lejighed på 40 kvm. Leje er 5500 Svenske kroner.
Jeg pendler tilbage over færgen når det er brug for at komme hjem til forelæsninger og har nogle enkelte vagter i vikarbureu her i Aalborg. Derudover har jeg SU-lån.
Min samlede ca inkomst pr. måned ligger på ca. 9000 kr (5000 i su, 2500 i su lån og 2000 kr i arbejde i vikarbureu)
Vi flytter tilbage midt i februar 2009 og søger om optagelse udmiddelbart herefter.

Vi vedlægger sammen med ansøgning:
Lejekontrakt, Skattekort fra Sverige med vores midlertidige cpr, brev om vi er flyttet ud fra vores tidligere lejlighed i Aalborg, mine SU papirer der viser SU og SU-lån og kopi af Todds work/holliday aftale.
I øvrigt søger vi for at være selvforsørgende.

I april modtager vi brev om at de har modtaget ansøgning og jeg skal vedlægge flere papirer om indtægt.
Jeg indsender SU-papirer igen og mine 3 lønsedler fra vikarbureuet.

Og det var det. I går kom brevet om at Todd har fået opholdskortet.
Det er så fantastisk og jeg kan slet ikke forstå det endnu. ENDELIG er kampen slut. Og vi vandt.

Tak til alle her på ÆUG. Hvis ikke det var for jer, så havde vi aldrig kendt til alle reglerne og tak for svar og støtte. Det har været fantastisk.

Anne&Todd
Geografisk sted: Danmark/New Zealand

Re: ENDELIG

Indlæg af Anne&Todd » 13.06.2009 10:45:36

Glemte lige at sige at i øvrigt blev vi gift i Aalborg d. 28. november 2008. Vi vedlagde selvfølgelig også vores vielsesattest fra Rådhuset

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 13.06.2009 11:21:50

Et stort tillykke med det, og held og lykke med jeres fremtidige liv sammen :D

stefansen
Geografisk sted: Holstebro

Indlæg af stefansen » 13.06.2009 18:54:31

Hej Anne.
Hjertelig tillykke med det. Kan slet ikke forestille mig hvor dejligt det må være. Ved ikke om du kan huske mig, men vi har snakket sammen før, og jeg har jo også en new zealandsk mand, og ja vi venter stadig. Vi indsendte også ansøgningen i feb. og fik i starten af maj et brev fra udlændingeservice, om at de manglede nogle dokumenter, og ja håber snart at vi får et svar. nu har vi kæmpet i 2 år, og er ved at være godt og grundig træt af det hele.
Men rigtig dejligt at høre at det kan lykkedes.
Knus og alt held og lykke i fremtiden ønskes herfra.

Elias

Indlæg af Elias » 18.06.2009 19:10:45

Hejsa stort tillykke til jer :-)
Ville lige hører dig ad hvor længe i var i sverige ?

overvejer og flytte til sverige vi har nu kæmpet i 3 år og vi kommer ikke nogen vegne før jeg flytter.

Du læste i Danmark eller?
Jeg havde nemlig tænkt mig og finde min en lærplads i københavn hvis det kunne lade sig gøre og så bo i sverige må man det og kan vi så søge hjem igen ?

Havde din mand i et arbejde i sverige eller levede i af de 7500 kr som du oplyser ?

Vi gerne flytte men der er meget som skal på plads her en søn på 8 måneder og vi skulle jo gerne kunne leve der :-)

hilsen karina

thoeger
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af thoeger » 19.06.2009 00:01:14

Tillykke! Min kone og jeg har også endelig fået vores opholdskort. Virkelig fantastisk!

Besvar