Det haster

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Eniste

Det haster

Indlæg af Eniste » 14.05.2009 23:50:28

:-(((

endlige efter 2 mdr fik vi første brev fra UDL servicen.

"Vi mangler oplysninger fra dig" skriver de,

1 ) Dokumention for faktisk og reelt ophold i sverige (f.eks. kopi af fremlejekontrak og huslejekvitteringer samt dokumentation for dine pendlerudgifter mellem dit hjem i Landskrona og dit arbejde i Danmark).

Fremlejekontrakten har jeg og pendlerufgifter også, men huslejekvitteringer ? den stå jo ikke på mit navn hvad hjælper det jeg aflaver dem ? jeg give kontant og de betaler regningen.

Hvad skal jeg gøre ?

Hvis nu jeg flytter tilbage til danmark, er der nogen der ved hvilket dokumenter vil de så ha´ ?

MVH

Nashenas_Dk
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Nashenas_Dk » 15.05.2009 06:57:53

Hej Eniste

tag det lidt med ro. Der står f.eks.. Det vil sige at du bare kan sende Fremlejekontrakten og pendlerufgifter :)

Vi sendte kun lejekontrakten, da vi søgte fammiliesammenføring.

Mvh.
Nashenas_Dk
Senest rettet af Nashenas_Dk 15.05.2009 07:35:25, rettet i alt 1 gang.

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 15.05.2009 07:21:48

Du skal da bare bede dem, du bor hos, om at få en kvittering for, at du har betalt din husleje. Og så skal du naturligvis lave en lejekontrakt med dem, når du udlejer et værelse eller har en fremleje. Dette emne er tidligere omtalt her på forum, så det burde ikke komme som nogen overraskelse, at US kræver den form for dokumentation. I det hele taget skal man da altid sørge for at få en kvittering, hvis man betaler for noget med kontanter. Se fx også her

viewtopic.php?t=2539&highlight=kvittering

viewtopic.php?t=2934&highlight=kvittering

Eniste

Re: Fik Dansk O.T og vendt tilbage

Indlæg af Eniste » 01.08.2009 10:38:43

hej .

Efter 4 mdr. end lige fik vi Dansk O.T til min ægtefælle. Efter vi fik brev gik vi over til kommunen og blive folkeregisteret i Danmark uden problemer vi skulle aflever og vise Vielsesattest, mit og hendes PAS, brevet vi fik og svensk personbevis og hendes og mit svenske ID-kort.
Om to dage få hun sine sygesikringbevis om ca 2 uger få hun sit dansk Opholds kort med posten.

Tilililililililiililiil

TAK få Hjælpen tak til alle

M.V.H

ENISTE

Besvar