Hej Hej jeg står og skal giftes med min dejlige kæreste som kommer fra Tunesien. lige pt arbejder han og bor i Italien men skal rejse hjem igen til sep. Jeg bor lige ved grænsen til tyskland og vi snakker begge flydende tysk. Men hvad er reglerne og kravene for at få sin mand til tyskland?
Håber i kan hjælpe mig vider.
KH
Malene
hvad er reglerne for familiesamføring i tyskland?
hvad er reglerne for familiesamføring i tyskland?
Hey jeg er 23 år og sammen med en ung fyr fra Tunesien 
-
fundiver199
Hvis du er dansk statsborger, så kan du udnytte EU´s regler om fri bevægelighed til at bosætte dig i et hvilket som helst andet EU-/EØS-land eller Schweiz. Og altså dermed også i Tyskland, da Tyskland er et EU-land. Og du kan også få udstedt til opholdskort til din mand i det land, hvor du har bosat sig.
Svaret på dit spørgsmål er altså, at der i Tyskland gælder præcis de samme regler som i alle de andre EU-/EØS-lande eller Schweiz.
Når du har boet et stykke tid i Tyskland - som tommelfingerregel i mindst 10 uger - så kan du også flytte tilbage til Danmark og igen få udstedt et opholdskort til din mand efter EU-reglerne. Som altså igen er præcis de samme som i Grækenland, Frankrig, Irland eller Tyskland.
Når man flytter rundt mellem de forskellige EU-/EØS-lande eller Schweiz, findes der altså ikke "tyske", "græske" eller "danske" regler, men kun EU-regler.
Prøv at læs nogle af alle de mange andre indlæg i forum om EU-reglerne. Jeg orker ærlig talt ikke at skrive det hele igen. Læs f.eks. tråden "generel gennemgang" længere nede i dette forum.
Svaret på dit spørgsmål er altså, at der i Tyskland gælder præcis de samme regler som i alle de andre EU-/EØS-lande eller Schweiz.
Når du har boet et stykke tid i Tyskland - som tommelfingerregel i mindst 10 uger - så kan du også flytte tilbage til Danmark og igen få udstedt et opholdskort til din mand efter EU-reglerne. Som altså igen er præcis de samme som i Grækenland, Frankrig, Irland eller Tyskland.
Når man flytter rundt mellem de forskellige EU-/EØS-lande eller Schweiz, findes der altså ikke "tyske", "græske" eller "danske" regler, men kun EU-regler.
Prøv at læs nogle af alle de mange andre indlæg i forum om EU-reglerne. Jeg orker ærlig talt ikke at skrive det hele igen. Læs f.eks. tråden "generel gennemgang" længere nede i dette forum.