Nu er jeg komme i den situation at mit arbejde, grundet dårlig økonomi har været nød til at skærer ned på timer hvilket i praksis betyder at jeg fra ar være fuldtid kommer ned under 40 timer om måneden, og det kan jo ikke løbe rundt. Jeg har nu brugt de sidste tre uger på at søge andet arbejde men trods gode anbefalinger og så videre er det ikke lykkedes da der er så mange om budet.
Jeg er ikke fagforening (dumt i know)
Jeg har hørt at der er mulighed for at få hjælp i sverige selvom man ikke er medlem af en fagforening.
Er der nogen der ved noget om det som kan hjælpe mig?
Min forlovede og jeg har søgt under de nationale regler så det skulle ikke have nogen betydning på det.
På forhånd tak
arbejdsløshed
arbejdsløshed
En rejse på tusind mil begynder med et enkelt skridt
>Location: Kalundborg dk? Bor du i Danmark eller i Sverige?
Du mener nok, at du ikke er medlem af nogen a-kasse, fagforening er sådan set underordnet.
Hvor mange timer om ugen arbejder du nu? Hvis jeres familie ikke kan forsørge jer selv, kan I søge om socialhjælp i kommunen. Hvis du ikke arbejder på fuld tid, skal du sørge for at indskrive dig på arbejdsformidlingen.
Du mener nok, at du ikke er medlem af nogen a-kasse, fagforening er sådan set underordnet.
Hvor mange timer om ugen arbejder du nu? Hvis jeres familie ikke kan forsørge jer selv, kan I søge om socialhjælp i kommunen. Hvis du ikke arbejder på fuld tid, skal du sørge for at indskrive dig på arbejdsformidlingen.
-
Ja det er rigtigt dumt ikke at være forsikret i en A-kasse, hvis man har muligheden for at være det. Det er der mange, som må sande i disse dage.
Men som Skaanebo skriver, kan du heldigvis godt få bistandshjælp i Sverige, også uden at det går ud over din ægtefælles opholdstilladelse. Den indtægt, som du har fra de 40 timers arbejde om måneden, vil dog givetvis blive modregnet i, hvad du kan få udbetalt, så du får ikke "fuld" bistandshjælp, så længe du stadig har dette job.
Men som Skaanebo skriver, kan du heldigvis godt få bistandshjælp i Sverige, også uden at det går ud over din ægtefælles opholdstilladelse. Den indtægt, som du har fra de 40 timers arbejde om måneden, vil dog givetvis blive modregnet i, hvad du kan få udbetalt, så du får ikke "fuld" bistandshjælp, så længe du stadig har dette job.
åh har åbenbart ikke fået ændret profilen men jeg bor altså i malmö
man kan sikkert ringe til oresunddirekt og få hjælp tænker jeg...
Men det gode er jo så at der ikke længere er en undskyldning for ikke at begynde på det svensk og få suppleret fagene
vil det have nogle indvirkning hvis jeg siger stillingen jeg har op?
og tak for hjælpen det er meget påskønnet
man kan sikkert ringe til oresunddirekt og få hjælp tænker jeg...
Men det gode er jo så at der ikke længere er en undskyldning for ikke at begynde på det svensk og få suppleret fagene
vil det have nogle indvirkning hvis jeg siger stillingen jeg har op?
og tak for hjælpen det er meget påskønnet
En rejse på tusind mil begynder med et enkelt skridt
ØresundDirekt vil næppe gøre andet end henvise dig til Malmö Stad for at søge om økonomisk bistand
http://www.malmo.se/individfamilj/forso ... 64940.html
For at få bistandshjælp skal man gøre alt, hvad man kan, for hurtigst muligt at blive selvforsørgende - det vil derfor skulle sagligt begrundes, hvis du siger dit tilbageværende job op
For at få bistandshjælp må du heller ikke råde over formue, og hvis du har fx bil eller bostadsrätt kan kommunen kræve, at du sælger
Om der overhovedet er nogen penge at hente kan du forsøge at beregne her
http://app.socialstyrelsen.se/sacalc/DefaultJS.aspx
http://www.malmo.se/individfamilj/forso ... 64940.html
For at få bistandshjælp skal man gøre alt, hvad man kan, for hurtigst muligt at blive selvforsørgende - det vil derfor skulle sagligt begrundes, hvis du siger dit tilbageværende job op
For at få bistandshjælp må du heller ikke råde over formue, og hvis du har fx bil eller bostadsrätt kan kommunen kræve, at du sælger
Om der overhovedet er nogen penge at hente kan du forsøge at beregne her
http://app.socialstyrelsen.se/sacalc/DefaultJS.aspx