Hej.
Er der nogen der ved når nu hvor jeg skal til at bo i sverige og arbejde i dk, om der er nogen grund til at give min arbejdsgiver min svenske bank oplysninger for at når jeg søger tilbage efter eu-reglern at den danske stat kan se at jeg faktisk får min løn i sverige og ergo så er det nok der jeg bor.
Plus at via den løn jeg får, betaler jeg min husleje.
Eller vil det være dobbelt arbejde at sige de skal sætte min løn ned på min svenske konto og efter 70dage eller lige når vi kommer tilbage, sætte dem ned på min danske konto fremover ? (min arbejdsgiver har samme firma tæt på Sorø, og skal arbejde der i de 70 dage.
Ved at min ægtefælle og jeg flytter de 70dage til Sverige, under hendes 90dages visum, kan vi/må vi godt tage på besøg hos mine forældre for en dag eller en weekend ?
Eller skal min kone være klistret fast til vores svenske bopæl i 70 dage ?
Takker
bankoplysninger
Så længe din kones Schengen-visum er gyldigt, kan hun også besøge jeres familie i Danmark. Men hvis I bliver i Sverige, efter at visum er udløbet, må hun ikke rejse til Danmark, førend hun har fået en svensk opholdstilladelse.
Ang. bank er det lettest for alle parter, hvis din danske arbejdsgiver fortsat indsætter penge på en dansk bankkonto. Sådan gør langt de fleste, der arbejder i Danmark og bor i Sverige.
Ang. bank er det lettest for alle parter, hvis din danske arbejdsgiver fortsat indsætter penge på en dansk bankkonto. Sådan gør langt de fleste, der arbejder i Danmark og bor i Sverige.
Hej.
Tak Skaanebo.... Men.
Hvis vi besøger mine forældre hver 2. weekend, i løbet af de 3 måneder vi bor i sverige, det er ca 12 dage.
Vi flytter til sverige 3 Januar, og tilbage igen 21 Marts eller 28 marts, ophold i sverige henholdsvis 79 og 86 dage, hvis vi trækker de 12 dage som vi opholder os i Dk fra vil det igen henholdsvis give 67 og 76 dage som er faktisk og reelt ophold i sverige.
Skal vi ikke have et faktisk og reelt ophold i sverige 70 dage i træk ?
Eller som du siger skaanebo, min kone er her på et schengen visum og derfor må hun godt opholde sig i dk, men at vores generelle og normale hverdagsliv skal forgå/være i sverige ?
Forstår jeg helt korrekt,
Tak Skaanebo.... Men.
Hvis vi besøger mine forældre hver 2. weekend, i løbet af de 3 måneder vi bor i sverige, det er ca 12 dage.
Vi flytter til sverige 3 Januar, og tilbage igen 21 Marts eller 28 marts, ophold i sverige henholdsvis 79 og 86 dage, hvis vi trækker de 12 dage som vi opholder os i Dk fra vil det igen henholdsvis give 67 og 76 dage som er faktisk og reelt ophold i sverige.
Skal vi ikke have et faktisk og reelt ophold i sverige 70 dage i træk ?
Eller som du siger skaanebo, min kone er her på et schengen visum og derfor må hun godt opholde sig i dk, men at vores generelle og normale hverdagsliv skal forgå/være i sverige ?
Forstår jeg helt korrekt,