Hej forum.
Vi er et par, der gerne vil bosætte os i danmark.
Jeg er dansk statsborger, mens hun er australsk statsborger bosiddende i Tyskland. Vi har kigget lidt på reglerne, og konkluderet at det vil være mest fornuftigt at søge familiesammenføring efter EU-reglerne. Som jeg forstår er det mig, der skal vise at jeg udnytter mine EU-rettigheder til fri bevægelighed; jeg tænker at flytte sammen med hende i tyskland og efter vi har boet sammen i 3 måneder, så vil vi indgive en ansøgning til SIRI. I Tyskland vil jeg fortsætte med at arbejde som freelancer for en dansk virksomhed igennem eget selskab.
Er der noget problem i det?
Jeg har en lejet lejlighed i København - er det i praktisk muligt at beholde denne? Eller skal den opsiges forbindelse med fraflytning fra DK.
Lejet bolig og freelance-arbejde i DK under EU-ophold
Re: Lejet bolig og freelance-arbejde i DK under EU-ophold
Egentlig ikke, men som grænseoverskridende arbejder bør du nok tænke i 4-5 mdr., fremfor mindst muligt.
Din lejlighed bør du fremleje, hvis muligt. Det er normalt muligt, når man skal på udlandsophold. Tjek med din udlejer.
Din lejlighed bør du fremleje, hvis muligt. Det er normalt muligt, når man skal på udlandsophold. Tjek med din udlejer.
mhg
Juniorrådgiver for ÆUG
Juniorrådgiver for ÆUG