Samlivserklæring

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
aussie
Indlæg: 6
Tilmeldt: 13.09.2018 13:37:04

Samlivserklæring

Indlæg af aussie » 19.10.2022 23:57:22

Min partner fra et 3. land og jeg bor i Holland og rejser snart til Danmark. Jeg er blevet anbefalet at vi indsender vores ansøgning om familiesammenføring inden vi rejser. Vi udfyldte ansøgningen uden problemer indtil vi kom til en af de sidste dele: Bilag A (samlivserklæring) som vi skal udfylde da vi ikke er gift. Her står der
Der stilles krav om, at I er samlevende på fælles bopæl under ophold i Danmark efter EU-retten. I har pligt til at
underrette udlændingemyndighederne, såfremt samlivet ikke længere består.
Undertegnede samlevende par erklærer hermed på tro og love efter den danske straffelovs § 161 og den danske
udlændingelovs § 40,
-at vi lever sammen på fælles bopæl på nedenstående adresse, og
-at formålet med vores samlivsforholds etablering ikke alene er at opnå et selvstændigt opholdsgrundlag for
ansøger.
Hvorefter vi skal skrive en adresse og underskrive.

Jeg kan ikke helt gennemskue om de her spørger ind til den adresse vi pt bor sammen ved i udlandet eller om de mener den adresse vi har tænkt os at bo sammen ved i Danmark? I sidste tilfælde er det lidt et problem fordi vi endnu ikke har fundet et sted at bo i Danmark og nok først finder noget om nogle uger op til at vi flytter omkring 1. December.

aussie
Indlæg: 6
Tilmeldt: 13.09.2018 13:37:04

Re: Samlivserklæring

Indlæg af aussie » 20.10.2022 13:51:47

Tak for svaret. Jeg er dog sikker på at det er den rigtige ansøgning, det er netop formular OD2/A som du også linker til. Hvis du scroller ned på en af de sidste sider finder du det bilag jeg nævner.

Besvar