Brev fra SIRI

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Ravani
Indlæg: 21
Tilmeldt: 29.11.2018 20:16:23

Brev fra SIRI

Indlæg af Ravani » 08.03.2022 22:20:46

Jeg har lige fået svar til min permenant opholdstilladelsesansøgning efter EU regler, men jeg tror der er blandet signaler i svaret.
Jeg er ikke sikkert på om hvordan jeg skal fortolke det.

Brevet starter med: "Det er dog vores umiddelbare vurdering, at du opfylder betingelserne for at bevare din opholdsret efter skilsmisse, jf. EUopholdsbekendtgørelsens § 17, stk. 2 og § 17, stk. 3."

Der står bagefter at grundet information de har fået af CPR, kan de bekræfte at jeg var gift i mere end 3 år, heraf mindst et år i Danmark derfor "Du opfylder dermed som udgangspunkt EU-opholdsbekendtgørelsens § 17, stk. 2, nr. 1."

Og

"Det fremgår af rapporten, at du har modtaget lønindkomst fra november 2017 til februar 2022.
Vi lægger derfor til grund, at du aktuelt er i beskæftigelse, og at du dermed kan forsørge dig selv og har kunnet dette siden skilsmissen.
"

Og til sidst står der dette:
"Såfremt du mener, at du ikke har mistet din opholdsret efter § 1, stk. 3, fordi du ikke mener, at oplysningerne om, at du er skilt, er korrekte, bedes du venligst indsende dokumentation for, at du fortsat er gift med ***********.

Hvad sker der, hvis ikke du reagerer på vores brev?
Hvis vi ikke hører fra dig inden 14 dage vil vi træffe afgørelse om din opholdsret, på baggrund af de oplysninger vi allerede har i sagen.
"

Hvorfor står der at jeg har mistet min opholdret til sidst? At hvis jeg mener at jeg ikke har mistet min opholdsret, skal jeg indsende dokumentation? Især efter de har sagt at jeg kan bevare min opholdsret efter skilsmisse?

Jeg er skilt, har et fast job og har boet/opholdt mig i Danmark i de seneste 5 år og har ikke noget på min straffeattest.
skal jeg være bekymret over svaret?
Er de to overstående grund nok for at få permamnent?

Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe.
På forhånd tak

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Brev fra SIRI

Indlæg af skaanebo » 09.03.2022 09:18:09

Hvis styrelsens oplysninger om din skilsmisse er fejlagtige, eller hvis du har giftet dig med X igen i mellemtiden, så skal du kontakte styrelsen. Ellers ikke.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Brev fra SIRI

Indlæg af mh1 » 09.03.2022 11:59:53

Du har egentlig mistet opholdsret på grundlag af § 1 stk. 3, men du har nu alligevel stadig opholdsret efter § 17 stk. 2 og stk. 3.

De vil bare være sikre på at du faktisk er skilt, og at de ikke har en forkert oplysning, før de laver afgørelsen om at du nu har opholdsret uafhængigt af ægteskab.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar