Skal søge EU ophold via SiRi

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Snow26
Indlæg: 73
Tilmeldt: 17.05.2017 11:07:02

Skal søge EU ophold via SiRi

Indlæg af Snow26 » 21.01.2022 21:37:53

Hej Mh og Skaanebo
Jeg har lige et spørgsmål jeg skal flytte tilbage til Dk sammen med min mand og vi skal til at søge Eu opholdstilladelse til min mand lige nu er jeg på barsel synes i jeg skal vedlægge dokumenter eller bør jeg kun vedlægge ansættelseskontrakt? Jeg er lidt utryg for om de vil give afslag på vores ansøgning og mene at vi ikke har tilstrækkelige midler nok til at forsørge familien? Min barsel slutter snart og skal holde rest ferie og vender tilbage på arbejde til april 2022. Jeg har det hele på skrift og mails fra chefen. Udbetaling af barselsdagpenge fra UBD. Og lønsedder fra arbejde, men der står bare 0 kr til udbetaling hvilket er klart når jeg får barselsdagpenge fra UBD? Jeg har vedlagt hele , men skal jeg fjerne dem eller synes i jeg skal aflevere det hele som det er? Hvad anbefaler du Skaanebo og Mh? Min mand arbejder i Sverige har vedlagt hans ansættelseskontrakt og de seneste 3 måneders lønsedler. Men tror de sætter mest pris på min løn og om jeg kan forsørge min familie? Men jeg er ikke fyret har et arbejde samme sted siden 2015 og vender tilbage april 2022. Og det hele kan dokumenteres , men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre hvad anbefaler i?
Tusind tak for alt

Mvh
Snow26

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Skal søge EU ophold via SiRi

Indlæg af skaanebo » 22.01.2022 12:57:40

Du sender bare din samlede dokumentation, og så er der ikke noget at bekymre sig for.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Skal søge EU ophold via SiRi

Indlæg af mh1 » 22.01.2022 15:46:08

Som jeg forstår det arbejder du i DK, og vil vende tilbage til DK som arbejdstager med mindst 10-12 timer/uge - og det gælder, selvom du pt er på barsel. Altså ingen problemer.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar