SIRI og kravet om 51% døgnhvile i bopælslandet

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
sara dunja
Indlæg: 32
Tilmeldt: 30.12.2020 13:36:07

SIRI og kravet om 51% døgnhvile i bopælslandet

Indlæg af sara dunja » 13.12.2021 19:53:21

Min mand og jeg har sendt ansøgningen til SIRI for to uger siden. Jeg sendte ikke min Brobizz-information med som bevis fordi jeg er bekymret for om SIRI kan synes vi tager til Danmark for ofte. Måske bekymrer jeg mig for meget? Jeg arbejder fast i Sverige og har indsendt alle beviser jeg kan på at jeg bor og arbejder her. Jeg arbejder 4 dage om ugen, og de fleste weekender tager vi til Danmark, hvilket i løbet af de sidste 2 mdr er registreret på min Brobizz. Dvs. vi tilbringer 2-3 dage næsten hver uge i Danmark. Det længste ophold vi har haft i Danmark var på 8 dage. Alt dette fremgår af min Brobizz og mit data-forbrug på min telefon. Vi bor og lever jo i Sverige men besøger ofte min familie i Danmark. Dvs. at vi tilbringer langt over de 51% døgnhvile i Sverige. Forholder det sig sådan at SIRI rent faktisk følger kravet om de 51% døgnhvile, eller er det sådan at de alligevel kan beslutte sig for at vi er for meget i Danmark selvom vi langt opfylder de 51%?
Kan det være et problem at vi kører til Danmark de fleste weekender og også har tilbragt en 8 dages ferie der? Eller vil det tværtimod være en god ide at sende Brobizz-infoen som bevis eftersom vi jo tilbringer det meste af vores tid i Sverige?

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: SIRI og kravet om 51% døgnhvile i bopælslandet

Indlæg af mh1 » 14.12.2021 11:18:07

SIRI holder sig naturligvis til reglerne, så der er ingen grund til bekymring.
mh
Rådgiver for ÆUG

sara dunja
Indlæg: 32
Tilmeldt: 30.12.2020 13:36:07

Re: SIRI og kravet om 51% døgnhvile i bopælslandet

Indlæg af sara dunja » 14.12.2021 17:40:04

Det er rart at vide, tak.

Besvar