Permanent ophold efter 5 år - dokumentation

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
davalterm
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15.06.2021 23:24:15

Permanent ophold efter 5 år - dokumentation

Indlæg af davalterm » 16.06.2021 00:04:40

Hejsa,

Nu er der snart gået 5 år og vi skal til at søge om permanent opholdstiladelse igennem EU-reglerne.

Jeg læste et forum indlæg (æug) om boligkrav, at man har det sværere at bevise faktisk og reelt ophold i DK hvis man har boet hos familie. (kan dog ikke finde indlæget?)
Kort om mig. Jeg er tysk statsborger og har boet i DK i snart 33 år, har aldrig modtaget offentlig hjælp og har arbejdet fuldtid ca 15 år og arbejder stadig. Dog bor jeg sammen med mine forældre i deres villa hvor min kone og vores 2 børn også er registreret. Vi har aldrig betalt husleje.

Min kone har arbejdet i snart 1½ år (ikke modtaget offentlig hjælp), bestået Danskuddannelse 2 og vores søn (barn nr 2) er født i DK. Så dokumentation med vores arbejde, fødsel samt udgifter til vuggestue og børnehave samt indkøb, telefoni, læge besøg osv. haves.

Er det noget vi skal være ekstra bekymret om nu når vi ingen husleje udgifter har?
Er der nogen som har haft et lignede forløb?

Mvh
David A

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Permanent ophold efter 5 år - dokumentation

Indlæg af mh1 » 16.06.2021 04:49:39

Jeg kan ikke lægge hovedet på blokken for det, men jeg tror ikke du behøver bekymre dig. De tilfælde, hvor man kan få svært ved at overbevise myndighederne om sit reelle ophold, er dem hvor man har boet som 'couch-surfer' i ca. tre måneder og har haft et feriejob-lignende job. Det er jo ikke jeres situation.
mh
Rådgiver for ÆUG

davalterm
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15.06.2021 23:24:15

Re: Permanent ophold efter 5 år - dokumentation

Indlæg af davalterm » 16.06.2021 20:46:51

Hej mh,

Tusind tak for svar.
Nu venter vi bare på det bliver vores tur til at ansøge inden længe..

Besvar