Arbejdstilladelse for medfølgende familie

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Ihsan83
Indlæg: 110
Tilmeldt: 19.08.2014 01:27:26

Arbejdstilladelse for medfølgende familie

Indlæg af Ihsan83 » 10.03.2021 21:09:59

https://www.nyidanmark.dk/da/Du-vil-ans ... ing-family
Nu prøver vi igen hvis nu jeg åbner en virksomhed,og jeg ansætter min ægtefælle kan hun så søge om tilladelse til sin bror i den arbejdsplads hun arbejder i her i Danmark der skal siges at min ægtefælle har permanent opholdskort jeg har lagt en link tak på forhånd

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Arbejdstilladelse for medfølgende familie

Indlæg af mh1 » 12.03.2021 13:11:39

Nej.

De normale regler for hvem der kan få arbejdstilladelse bliver ikke sat ud af kraft, blot fordi det er en ægtefælle til en arbejdsgiver, som vil have sin slægtning ansat. Det første trin for at få en sådan arbejdstilladelse ville være at få opholdstilladelse som 'medfølgende familiemedlem'.

Din ægtefælles bror er ikke et 'medfølgende familiemedlem':
"Hvad betyder det at være medfølgende familiemedlem?
Du kan få opholdstilladelse som medfølgende familiemedlem, hvis du er
ægtefælle,
registreret partner,
fast samlever eller
barn under 18 år
til en udlænding, som skal opholde sig eller allerede opholder sig i Danmark for at arbejde eller opnå autorisation. Denne udlænding, som du skal til Danmark sammen med, kalder vi i det følgende ’hovedpersonen’.

I helt særlige tilfælde kan der gives tilladelse til et hjemmeboende barn over 18 år eller en forælder."
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar